plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۳۰۹۷۰

تظاهرات و خشم مردم لبنان در اعتراض به وخامت بحران اقتصادی

روز چهارشنبه پایتخت و برخی مناطق در لبنان با فراخوان بازنشستگان نیروهای مسلح لبنان شاهد تظاهرات و اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی بود که به درگیری با نیروهای امنیتی منتهی شد.
تظاهرات و خشم مردم لبنان در اعتراض به وخامت بحران اقتصادی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، راهپیمایان خشمگین که پرچم‌های لبنان را در دست داشتند، درخیابان‌های منتهی به ساختمان هیات دولت با نیروهای امنیتی درگیر شدند. نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن راهپیمایان به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

اعتراض‌های روز چهارشنبه به دعوت بازنشستگان نیروهای مسلح و سپرده گذاران بانک‌های لبنان برگزار شد.

در پی اعمال کنترل غیررسمی بانک‌های لبنان بر سرمایه گذاری‌ها در نظام بانکی این کشور، سپرده گذاران دسترسی محدودی به پس انداز خود دارند.

بحران نقدینگی لبنان و سقوط تاریخی لیره لبنان، یک بحران مالی است که این کشور را تحت تأثیر قرار داده است؛ بحرانی که ماه اوت ۲۰۱۹ کاملاً آشکار شد و با همه گیری کووید-۱۹ در لبنان و انفجار بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ هم تشدید شد. ریشه‌های بحران عمیق است و این کشور در سال‌های قبل از ۲۰۱۹ هم با کمبود نقدینگی مواجه بود.

تداوم بحران اقتصادی و سقوط ارزش لیر در لبنان با تداوم تعطیلی موسسات و بی‌نظمی آنها به دلیل خلأ ریاست جمهوری در کشور باعث تشدید خشم و اعتراضات شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما