plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۱۱۲۸۱

تظاهرات در بیروت علیه طبقه حاکم به درگیری با پلیس انجامید

عده زیادی از مردم لبنان امروز با تجمع در مقابل پارلمان این کشور در بیروت، خواستار محاکمه عاملان احتمالی یا مقصران انفجار بندر بیروت شدند.عده ای از معترضان خشمگین وارد ساختمان وزارت امور خارجه لبنان شدند.
تظاهرات در بیروت علیه طبقه حاکم به درگیری با پلیس انجامید
به گزارش ایصال نیوز، تظاهرات امروز شنبه در بیروت که در اعتراض به اوضاع نابسامان سیاسی و اقتصادی و حوادث اخیر شکل گرفته بود به خشونت کشیده شد. بر اساس گزارش العالم، تظاهرکنندگان قصد داشتند با عبور از موانع، وارد پارلمان شوند. آنان با سر دادن شعارهایی خواستار بازخواست مقامهای لبنانی به دلیل اوضاع نابسامان سیاسی و اقتصادی و حوادث اخیر شدند.
نیروهای امنیتی لبنان از تظاهرکنندگان خویشتنداری و ابراز عقیده به شکلی متمدنانه و مسالمت آمیز به دور از خشونت را خواستار شدند.
تظاهرکنندگان لبنانی به طرف نیروهای امنیتی در اطراف پارلمان سنگ پرتاب کرده و کوشیدند موانع سیمانی را بردارند که با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شدند.
منابع لبنانی گفتند که معترضین نزدیک هتل لوگرای بیروت کوشیدند از یک وانت به عنوان سپر استفاده کنند که در نتیجه این خودرو در آتش سوخت.
همزمان ارتش لبنان اتاق فوق العاده به منظور بررسی اوضاع مناطق آسیب دیده بیروت در انفجار اخیر را تشکیل داده است.
منابع لبنانی گفتند که برخی از احزاب معارض عامل تحریک مردم به تظاهرات در بیروت هستند.
ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد "رنج مردم لبنان را درک می کنیم اما از معترضین می خواهیم بطور مسالمت آمیز اعتراضشان را نشان داده، خیابانها را مسدود نکرده و به اماکن عمومی حمله نکنند. استاندار بیروت نیز دستور داد خودروهای آتش نشانی فقط در صورت بروز حریق وارد خیابان شوند.
خبرنگار العالم گزارش داد که افراد نفوذی و خرابکار می کوشند مسیر تظاهرات در میدان شهدای بیروت را منحرف کنند اما ارتش لبنان از تظاهرکنندگان مسالمت جو حمایت می کند.
رویترز گزارش داد که صدای تیراندازی در محل تظاهرات در بیروت شنیده شده و پلیس نیز اعلام کرده که تیراندازی شده است.
صلیب سرخ جهانی اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در بیروت تاکنون ده ها نفر مجروح شده اند.
منابع لبنانی گفتند که شماری از تظاهرکنندگان وارد مقر وزارت امور خارجه در بیروت شده اند.
انتهای پیام/*
۱۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما