plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰
کد مطلب : ۳۰۴۳۰

دبیرکل سازمان ملل: بیش از ۲۱ میلیون یمنی نیاز به کمک دارند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت: بیش از ۲۱ میلیون نفر در یمن - دو نفر از هر سه کودک، زن و مرد یمنی- به کمک و محافظت نیاز دارند.
دبیرکل سازمان ملل: بیش از ۲۱ میلیون یمنی نیاز به کمک دارند
به گزارش ایصال نیوز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در سخنانی گفت: ما به ۴.۳ میلیارد دلار برای حمایت از ۱۷.۳ میلیون از مردم یمن نیاز داریم.

دبیرکل سازمان ملل افزود: از همه طرف‌های درگیر می‌خواهم تا در راستای تعهدات تحت قوانین بشردوستانه بین‌المللی، انتقال امن، سریع و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به همه غیرنظامیان یمنی را تسهیل کنند.

وی تصریح کرد: امدادرسان های بشردوستانه از جمله امدادگران زن یمنی باید بتوانند به صورت مستقل، سریع و بدون مانع یا محدودیت های خودسرانه به فعالیت خود ادامه دهند.

گوترش گفت: کمک های بشردوستانه مانند یک چسب زخم است. این کمک ها جان انسان ها را نجات می دهد، اما به تنهایی نمی تواند درگیری را حل کند.

وی تصریح کرد: ما در سال جاری یک فرصت واقعی برای تغییر مسیر یمن و حرکت به سمت صلح داریم. این فرصت با تجدید و گسترش آتش بس، پیشبرد روند سیاسی و سرمایه گذاری های پایدار و بزرگ در اقتصاد یمن برای احیای خدمات اولیه و تقویت آن بدست می آید.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها، در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

رهبر جنبش انصارالله یمن اخیرا در اظهاراتی تاکید کرد: گروه های تروریستی ساخته آمریکا و غرب و ابزار آن ها برای خدشه دار کردن چهره اسلام هستند.

سید عبدالملک الحوثی افزود: آمریکا از طریق ایجاد گروه های تکفیری، امنیت امت اسلامی را برهم می زند و برخی رژیم ها را برای تسهیل عملیات این گروه ها، تحت فشار قرار می دهد.

وی ادامه داد: دولت آمریکا از طریق دلار بر منابع ملت ها مسلط می شود، پول ملی آن ها را هدف قرار می دهد و عربستان و دیگر کشورهای عرب خلیج فارس نیز با پیوند دلار و نفت، در این باره به آمریکا خدمت می کنند.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن نیز با اشاره به سنگ اندازی آمریکا و انگلیس در پرونده انسانی یمن می گوید که راه صلح از دروازه این پرونده و اخراج نیروهای بیگانه از این کشور می گذرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما