plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۲۹۴۰
در مراسم رونمایی از فعالیت های موسسه بهداری رزمی

وزیر بهداشت: بیایید از مرزهای پاکیزگی، معنویت و درستی دفاع کنیم

فریاد استمداد وزیر بهداشت برای جنگ با فساد سازمان یافته
وزیر بهداشت با بیان اینکه بزرگترین تهدید امروز این است که سرمایه عظیم اجتماعی که در دوران دفاع مقدس داشتیم دارد به بی اعتمادی عمومی و فروپاشی سرمایه اجتماعی بدل می‌شود، آن هم به دلیل وجود یک سری افراد فزون‌خواه که تا خِرخِره از بیت‌المال پُر هستند و باز هم سیر نمی‌شوند، تأکید کرد: ما امروز به جای افرادی مانند مالک اشتر و مسلم بن عقیل به ابوذر نیاز داریم تا از مرز اخلاق و معنویت در جمهوری اسلامی پاسداری کنیم.
وزیر بهداشت: بیایید از مرزهای پاکیزگی، معنویت و درستی دفاع کنیم
به گزارش ایصال نیوز از وبدا، دکتر سعید نمکی در مراسم رونمایی از فعالیت های موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: چند سال پیش که در سازمان برنامه و بودجه بودم به سردار فتحیان گفتم که مدرسه عاشقی دفاع مقدس را باید با توان محدود خودمان به تصویر بکشیم، گرچه حتی یک صحنه از دوران دفاع مقدس را با تمام هنرهای جهان نمی توان به تصویر کشید و ناگفتنی هایی از دفاع قدس در سینه افرادی که در آن زمان حضور داشتند، وجود  دارد که بیان آن به سادگی میسر نیست.

کاستی های منتقل کردن دوران دفاع مقدس به جوانان

وی تصریح کرد: پاسداشت، به تصویر کشیدن و منتقل کردن دوران دفاع مقدس به نسل جوان امروز، چندین خاصیت و ارزشمندی والا خواهد داشت؛ ابتدا به جوانان می آموزیم که می شود اینگونه عاشق بود و عاشقی کرد و در دوران دفاع مقدس می دیدیم که رزمندگان به عشق وطن، امام حسین(ع) و پاسداری از ارزش های انقلاب به جبهه آمده بود اما محور ورود همه به جبهه ها، عشق و عاشقی بود.

وزیر بهداشت افزود: اگر جوانان ما با دوران دفاع مقدس آشنا شوند، احساس غرور و سرافرازی می کنند و روزگاری که پدران و برادران بزرگتر آنها در جبهه ها با دست خالی جلوی همه فتنه ها ایستادند و امروز دیگر از تهدید و تحریم آمریکا نمی هراسد و می داند که این مملکت، سرزمینی نیست که بتوان با جوان و پیر آن، شوخی کرد و قطعا می تواند سرافرازانه و استوار جلوی همه تهدیدها و تحریم ها بایستد.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: اگر جوانان امروز با روزگاران دفاع مقدس و غیرتمندی مردان آن روزگار و این سرزمین آشنا شد، یقینا دچار بی خویشتنی نخواهند شد و از روز اول گفته ام که یکی از مشکلاتی که دانشجویان ما پا به رکاب رفتن به خارج از کشور هستند این است که دچار نوعی گسست و بی خویشتنی است و ابن سینا، سعدی، حافظ، مولانا و روزگار پرافتخار دوران دفاع مقدس را به خوبی نمی شناسد و اگر جوانان ما با این غنای فرهنگی، همت و غیرت ملی و دیرینه ارزشمند آشنا شوند، هرگز نمی توانند از این آب و خاک، دل بکنند و این وظیفه ما است که جوانان امروز را با غیرتمندی مردان و زنان سرزمین مان آشنا کنیم که در شرایط سخت، تاب آوردند و با دست خالی توانستند از مرزهای کشور، دفاع کنند.

بعد از جنگ برای پس گرفتن آب و خاک، بر سر میز مذاکره ننشستیم

وی یادآور شد: جنگ تحمیلی، تنها جنگی بود که بعد از آن برای گرفتن آب و خاک مان، بر سر میز مذاکره ننشستیم و در دنیا سراغ نداریم که پس از خاتمه جنگ، برای بازپس گرفتن سرزمین، سازمان های بین المللی وساطت نکنند و سالها بر سر میز مذاکره ننشینند و دوران 8 ساله دفاع مقدس، تنها جنگ بلند مدتی بود که یک میلی متر از خاک خودمان را بر سر میز مذاکره نگرفتیم و جوانان ما باید بدانند که این کشور با چه دیرینه ای، حفظ شد.

وزیر بهداشت از ایران به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه و جزء نادرکشورهای قدرتمند جهان یاد کرد و گفت: فرزندان ایران در کشور ماندند و زیرساخت های دفاعی را به گونه ای مهیا کردند که امروز هیچ قدرت خارجی، جرات نگاه چپ به این سرزمین را ندارد و اطمینان داشته باشید که اگر دشمنان ما را ضعیف می پنداشتند، لحظه ای درنگ و غفلت نمی کردند و لحظه ای رحم نمی کردند، زبان طرف مقابل ما، زبان مرحمت و جوانمردی نیست و با دشمنانی روبرو هستیم که نقاط ضعف ما را هدف می گیرند و مردمان بی پناه بی دارو و درمان را مورد هجمه قرار می دهند.

دکتر نمکی با بیان اینکه برای تهیه داروهای اساسی مردم، خواب از چشمانمان رفته است، گفت: تمام تلاش ما این است که برای مردم ایران، بتوانیم دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز را تامین کنیم و متاسفانه برخی به دروغ مدعی هستند که در اصول انسان دوستانه، به مردم ایران کمک می کنند.

امروز کسی به مرزهای جغرافیایی ایران حمله نخواهد کرد

وی با اشاره به تجربیات دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز دیگر کسی به مرزهای جغرافیایی ایران حمله نخواهد کرد البته گروه های کم خرد بی بنیه ای گاهی کارهای ایذایی می کنند که با هوشیاری مرزبانان و سیستم های امنیتی، در نطفه خفه می شوند و آنهایی که ما را تهدید می کنند از ناوهای موجود در اقیانوس ها، این کار را می کنند و دیگر جنگ تن به تن و جنگ در مرزها به شکل دوران دفاع مقدس، جای خود را به شیوه های دیگر می دهد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز از تمام عزیزانی که در دوران دفاع مقدس از مرزهای جغرافیایی این سرزمین دفاع کردند، دعوت می کنم که بیایید از مرزهای پاکیزگی، معنویت و درستی دفاع کنیم؛ امروز متاسفانه موریانه ای که می تواند چارچوب این نظام را بخورد و به آن آسیب بزند، فساد سازمان یافته ای است که در برخی موارد، شکل گرفته است.

دکتر نمکی تصریح کرد: امروز بچه های دوران دفاع مقدس باید بیایند و بزرگترین تهدید پایمالی خون شهدا را دریابند و بی اعتمادی عمومی و سرمایه عظیم اجتماعی که در جنگ به دست آمد متاسفانه به دلیل وجود برخی افراد فزون خواه که تا خرخره از بیت المال پر هستند، تبدیل به بی اعتمادی عمومی و فروپاشی سرمایه های اجتماعی می شود.

به ابوذر نیاز داریم

وی اظهار داشت: امروز شاید به جای مالک اشتر، حمزه سیدالشهدا(ع) و مسلم بن عقیل، به ابوذر نیاز داریم چون آمد و فریاد زد ای معاویه اگر این کاخ را از پول خودت می سازی اسراف است و اگر از بیت المال می سازی، خیانت است. امروز برای پاسداری از مرز اخلاق و معنویت در جمهوری اسلامی و پاسداری خون شهدا، به ابوذرها نیازمند هستیم، وقتی در سفرهای استانی بر مزار شهدا می روم در درونم از شرمساری، گریه می کنم.

بجای استنت قلب، کابل برق به کشور وارد کرده اند

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: چگونه می شود به پدران شهدا گفت که برخی رفته اند که استنت قلب با دو میلیون یورو به کشور وارد کنند اما بجای آن کابل برق به گمرک آورده اند و در لحظه به گونه ای هماهنگ  شده و تا ما متوجه شویم او از مرز، رفته است. اینها چه کسانی هستند و از کجا آمده اند؟ آیا شهدا رفتند برای اینکه این افراد جیب شان پر شود.

کشف داروی تاریخ گذشته بدنسازی در گمرک

دکتر نمکی گفت: دیروز و پریروز 7 پالت داروی تاریخ گذشته در گمرک کشف کرده ایم که قرار بود به عنوان داروی بدنسازی به جوانان کشور، تزریق شود. اینها از کجا می آورند؟ با چه کسی هماهنگ هستند؟ چرا نباید امروز به یکدیگر برای اضمحلال این شبکه مافیایی کمک کنیم که خوره نظام شده است؟ امروز در کنار زنده کردن یاد شهدا و دفاع مقدس، باید با این خوره ها برخورد کنیم و قطعا موفق خواهیم شد گرچه جریانات پیچیده ای است، اما معتقدم اینها خانه پوشالی و سست عنکبوت است و این کار را شروع کرده و با قوت و فضل الهی دنبال می کنیم.

وی با اشاره به آمادگی وزارت بهداشت برای ارائه دو واحد درس آشنایی با بهداری رزمی در دانشگاه های علوم پزشکی، یادآور شد: افتخاری است برای ما که عطر پاکیزه دوران دفاع مقدس و حضور شهدا را در مجموعه های آموزشی کشور بچرخانیم و اندیشه های ناب جوانان پاکیزه کشور با آن دوران بیشتر آشنا شود.

لزوم استفاده از نجربیات بهداری رزمی در حوادث و سوانح

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم کمک گرفتن از تجربیات بهداری رزمی در حوادث و سوانح، گفت: ایران کشوری گسترده و با عوامل خطرزای گوناگون است و وزارت بهداشت اگر از این ظرفیت ناب استفاده نکند، ضرر کرده چون در کشور با سیل، زلزله، طوفان و حوادث جاده ای زیادی روبرو هستیم و تجربه گرانسنگ دفاع مقدس که در حداقل زمان حداکثر رسیدگی به بیماران می شود را باید بکار بگیریم و در دنیا، مدل بهداری رزمی را عوض کردیم و به جای اینکه مصدومان را به طور موقت ر مناطق جنگی درمان و بعد برای خدمات بیشتر به بیمارستان های مجهز در پشت خط جبهه اعزام کنیم، مصدومان را در خط مقدم درمان کردیم و جان جوانان زیادی نجات یافت.

وزیر بهداشت از برگزاری کنگره ملی شهدای بهداری رزمی در سال آینده خبر داد و گفت: دکتر لاریجانی معاون آموزشی و دکتر جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با همکاران ما در موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت کمک می کنند و بنده هم مسئولیت اصلی این کنگره را می پذیرم که بتوانیم در شان شهدای گرانقدر، مراسمی برگزار کنیم که در تاریخ کشور، ماندگار شود.

سال های دفاع مقدس، دوران طلایی نظام بود

وزیر بهداشت تاکید کرد: سال های دفاع مقدس، دوران طلایی نظام جمهوری اسلامی ایران بود. در روزهای اول جنگ، رزمندگان ما حتی اسلحه کلاشینکف و ژ3 به ندرت در دست داشتند و آر پی جی هم جزو آرزوهای ما بود اما امروز به قدری پایگاه موشکی داریم که هیچ کس جرات ندارد به ایران چپ نگاه کند.

دکتر نمکی افزود: امروز تجریه دفاع مقدس به ویژه بهداری رزمی برای دنیا مثال زدنی است و کمتر دانشجوی پزشکی باور می کند که در دوران دفاع مقدس در بیمارستان صحرایی علی ابن ابیطالب(ع) آبادان، ترکش آئورت خورده را در لحظات محدود جراحی کرده باشند و در هیچ جنگی در دنیا، در خط مقدم جراحی های پیشرفته ای انجام نمی شود.

گفتنی است در این مراسم، سرلشکر سید یحیی صفوی رییس هیات امنا، سردار فتحیان مشاور وزیر بهداشت در امور بهداری رزمی، دکتر نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دکتر اکبری مشاور عالی وزیر بهداشت، دکتر حریرچی معاون کل و دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر داوودی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت و جمعی از اعضای هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، حضور داشتند.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما