plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱
کد مطلب : ۲۸۹۶۷

قهر مردم تونس با صندوق رأی؛ کمتر از 9 درصد در انتخابات شرکت کردند!

شمارش آرا انتخابات پارلمانی تونس درحالی ادامه دارد که کمیته عالی انتخابات اعلام کرد میزان مشارکت پایین بوده و از 8/8 دهم درصد فراتر نرفته است. مشروعیت قیس سعید رییس جمهوری این کشور زیر سؤال رفت.
قهر مردم تونس با صندوق رأی؛ کمتر از 9 درصد در انتخابات شرکت کردند!
به گزارش ایصال نیوز، در شرایطی که احزاب و گروه های سیاسی متعددی انتخابات پارلمانی تونس را تحریم کرده بودند، در ادامه سلسله تدابیر و اعمال مقررات فوق العاده قیس سعید، رئیس جمهور تونس که پس از انحلال قوه قضاییه و پارلمان، آنها را در 25 ژوییه 2021 بر فضای سیاسی کشور تحمیل کرد، انتخابات پارلمانی دو روز پیش (شنبه) برگزار شد.

انتخابات پارلمانی تونس، آخرین گام های نقشه راهی است که یک سال پیش توسط قیس سعید رئیس جمهور این کشور اعلام شد، که با مشارکت پایین نیز همراه شده بود.

نرخ مشارکت 8/8 درصدی، اعتبار کل انتخابات را خدشه دار می کند

دیده بان نظارت بر انتخابات در گزارش پایانی خود بر تخلفات شماری از مراکز رای دهی در جریان روند انتخابات خبر داد و اعلام کرد که مشارکت پایین مردم اعتبار و مشروعیت نتایج را زیر سوال می برد.

ناصر الهرابی، مدیر اجرایی دیده‌بان نظارت بر انتخابات؛ به خبرنگار العالم گفت: مهمترین موضوعی که تکرار می شود وجود تبلیغات انتخاباتی در برخی مراکز و یا نقض سکوت انتخاباتی است. ما معتقدیم نرخ مشارکت 8/8 درصدی، اعتبار کل انتخابات را خدشه دار می کند.

احزاب آفاق تونس، کارگران، الدستوری الحر، جمهوری و دیگر احزاب این کشور مشروعیت قیس سعید را پایان یافته دانسته و از او خواستند تا برای برگزاری انتخابات زودهنگام از ریاست جمهوری کناره گیری کند.

در همین حال جبهه نجات که جنبش نهضت النهضه را نیز شامل می شود، خواستار آن شده که تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام و ورود به مرحله انتقالی و گفتگوی ملی، یک قاضی به جای سعید رهبری کشور را بر عهده بگیرد.

محمد التلیلی المنصری، سخنگوی رسمی سازمان انتخابات، گفت: "اکثریت مطلق افراد مستقلی هستند که احزاب یا لیست هایی ندارند که از آنها حمایت کند یا رای دهندگان را به رای دادن تشویق کند. بودجه عمومی و توانایی های مالی نیز وجود ندارد."

اکنون صحنه سیاسی تونس ملتهب و کشور در انتظار تحولات است. اکثر رای دهندگان با عدم تمایل خود به شرکت در انتخابات مجلس پیام روشنی ارسال كردند اما آیا مقامات تونس پیام قهر مردم با صندوق آراء را دریافت خواهند کرد یا نه؟  این مسئله اوضاع سیاسی را در این کشور پیچیده تر کرده است.العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما