plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۵۱۰۳

پیروزی قاطع «قیس سعید» در انتخابات ریاست جمهوری تونس

بر اساس نتایج اولیه و غیر رسمی تونس، قیس سعید با کسب بیش از 75 درصد آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس بر رقیب خود نبیل قروی پیروز شد. قیس سعید با تشکر از مردم تونس گفت: «اعتماد شما بی پاسخ نخواهد ماند.»
پیروزی قاطع «قیس سعید» در انتخابات ریاست جمهوری تونس
به گزارش ایصال نیوز، در دومین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری تونس «قیس سعید» استاد قانون اساسی با کسب 75 درصد آرا پیروز شد. بر اساس اعلام تلویزیون ملی تونس، رقیب وی «نبیل قروی» با کسب حدود 23 درصد آرا ضمن پذیرش شکست به رقیب خود رئیس جمهور جدید تونس تبریک گفت.
قیس سعید کاندیدای مستقل یکشنبه شب، اندکی بعد از اعلام غیر رسمی نتایج در سخنان کوتاهی که از تلویزیون تونس پخش شد، خطاب به مردم تونس گفت: از شما تشکر می کنم و اعتماد شما بی پاسخ نخواهد ماند.
مردم تونس و بویژه طرفداران قیس سعید با حضور در خیابانها با سردادن سرودهای ملی پیروزی قیس سعید را با شادی و هلهله جشن گرفتند.خیابان حبیب بورقیبه در مرکز پایتخت تونس اصلی ترین محل تجمع مردم بود.
نسبت مشارکت مردم تونس در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری به حدود 58 درصد رسید. 
کمیسیون عالی انتخابات تونس نرخ مشارکت در دور دوم انتخابات را 57.8 درصد اعلام کرده است. این کمیسیون موظف است نتایج رسمی انتخابات را تا 16 اکتبر اعلام کند.
فیس سعید کیست؟:
قیس سعید 61 ساله، یکی از معماران متن قانون اساسی این کشور است که در سال 2014 تدوین شد و به عنوان "دموکراتیک ترین قانون اساسی جهان عرب" شناخته شده است. وی در سال 1958 در شهر بنی هیار در استان نبیل در منطقه ساحلی تونس به دنیا آمد و تحصیلات خود را در رشته های حقوق، حقوق بین الملل و قانون اساسی به پایان رساند. دکتر قیس سعید در زمینه قانون اساسی و حقوق بین الملل در دانشگاه‌ها تدریس کرد وتحقیقات دانشگاهی را در این زمینه انجام داد. سعید به عنوان مشاور حقوقی در اتحادیه عرب در سالهای 1989 تا 1989 خدمت کرده است.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما