plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۲۵۹۳
رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان:

۱۴۰ موقوفه اردستان سنددار می شود

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای ارتقای موقوفه‌ها
رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته سندهای ۱۴۰ موقوفه این شهرستان با همکاری اداره های ثبت اسناد و بنیاد مسکن تا پایان سال جاری صادر خواهد شد.
۱۴۰ موقوفه اردستان سنددار می شود
علی مبشری روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران اردستان گفت: ۸۰ فقره سند در سال گذشته برای موقوفه‌های این شهرستان صادر شد که هفت وقف جدید نیز داشتیم و چهار مورد آن به ثبت رسید.
وی یادآور شد: شهرستان اردستان تعداد ۳۵۷ موقوفه انتفاعی و منفعتی و ۲ هزار و ۵۰۰ رقبه شناسایی شده دارد که باید در جهت ارتقای این موقوفه‌ها از جمله با شناسایی نیکوکاران تلاش بیشتری صورت گیرد.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان اضافه کرد: موقوفه‌ها باید هدفمند بوده و مردم بیشتر توجیه شوند تا این کار خدا پسندانه با همخوانی نیت خیر و نیازها و استقبال بیشتری رو به رو شود.
وی با اشاره به وجود یکهزار و ۴۵۴ سهم آب قنات وقفی در اردستان تاکید کرد: در آمد این موقوفه‌ها بر اساس نیت واقف هزینه می‌شود.
مبشری همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای ارتقای موقوفه‌ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اگر موقوفه ای در اختیار افراد حقیقی و حقوقی بوده یا در حق آن بی توجهی صورت گیرد، اوقاف پیگیر برخورد قانونی خواهد بود.
وی ادامه داد: ۷۴۲ مورد نیت وقف در کشور وجود دارد که از میان ۲۰ مورد تا کنون در شهرستان اردستان ثبت شده و بیشتر در مورد ر وضه خوانی و کمک به حوزه‌های علمیه است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان افزود: درآمد بزرگترین موقوفه این شهرستان، امیر جمله با ۱۸۰ رقبه به حوزه علمیه نجف اشرف اختصاص می یابد.
وی در ادامه یکی از برنامه‌های مهم اوقاف را برگزاری مسابقه های قرآنی برشمرد و گفت: شورای توسعه قرآنی شهرستان اردستان باید در راستای ترویج این فرهنگ و پرهیز از موازی کاری فعال شود.
شهرستان اردستان با ۶۵ بقعه متبرکه و امامزاده در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
ایرنا
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما