plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۲۴۹۸۶

دیدار محمود عباس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رام الله

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رام الله دیدار و گفت گو کرده است. جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار بنی گانتس با ابومازن را به شدت محکوم کرد.
دیدار محمود عباس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رام الله
به گزارش ایصال نیوز به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه درباره همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش، محمود عباس نیز بر اهمیت خلق یک چشم انداز سیاسی و احترام به توافقنامه‌ها و جلوگیری از اقداماتی که باعث تشدید تنش‌ها می‌شود، تأکید کرده است.

در همین رابطه رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی گفته است که اسرائیل در حال کار بر روی توافقی برای بازگرداندن سربازان و غیرنظامیان اسرائیلی از غزه در ازای آزادی اسرای فلسطینی است.

این در حالی است که برخی منابع مدعی شده بودند که حماس موافقت خود را با آزادی اسیران اسرائیلی در برابر اسرای بیمار فلسطینی از زندان‌های تل آویو اعلام کرده است.

این گزارش می‌افزاید که جنبش مقاومت فلسطین (حماس) همچنین از هرگونه میانجی گری برای آزادی اسیران بیمار فلسطینی در برابر تحویل سرباز اسرائیلی استقبال می‌کند.

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیش تر از وخامت حال یکی از اسرای صهیونیست نزد این گردان خبر داده بود.

«ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های القسام گفت: اعلام می‌کنیم حال یکی از اسرای دشمن نزد گردان‌های القسام وخیم است.

سخنگوی گردان‌های القسام همچنین وعده داده بود که در آینده نزدیک جزئیات وخامت حال این اسیر صهیونیستی را منتشر خواهد کرد. در تصاویری که القسام منتشر کرده بود، هشام السید یکی از چهار اسیر دربند گردان‌های القسام را نشان می‌داد که به کمک کپسول اکسیژن نفس می‌کشید. هشام السید فلسطینی دارای تابعیت اسرائیلی یکی از چهار اسیر دربند گردان‌های القسام در نوار غزه است که در سال ۲۰۱۵ به اسارت درآمد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی سال‌هاست که از طرف خانواده‌های این اسیران و افکار عمومی صهیونیست‌ها به خاطر تلاش نکردن برای آزادسازی این اسیران تحت فشار هستند و با این اقدام گردان‌های القسام بار دیگر موضوع اسیران دربند گروه‌های فلسطینی و بی توجهی مقام‌های رژیم صهیونیستی به سرنوشت آنها در کانون رصد رسانه‌ها و افکار عمومی صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه در بیانیه‌ای به دیدار بنی‌گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله واکنش نشان داد و محکوم کرد.

«طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که «اصرار بر داشتن ارتباطات و دیدارها و هماهنگی‌ها امنیتی بین تل آویو و رام‌الله در راستای منافع و سناریوهای دشمن است و دستش را در ادامه تجاوزاتی که مردم فلسطین هر روز در معرض آن قرار دارند، باز می‌دارد».

وی افزود: «تداوم رابطه ممنوعه و مجرمانه با دشمن، مانعی بزرگ بر سر راه رسیدن به وحدت ملی است که مردم فلسطین آرزوی آن را دارند».  

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما