plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۲۴۸۱
اعتراض شورای نظارت به سازمان صدا و سیما

امیدفروشی و استرس‌زایی، کنکور هدف صدا و سیما برای درآمدزایی

حسام‌الدین آشنا در نامه‌ای به محسنی اژه‌ای در خصوص تبعات منفی برنامه‌های مشارکتی با موضوع کنکور هشدار دارد
حسام‌الدین آشنا در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای (رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما) در خصوص تبعات منفی برنامه‌های مشارکتی با موضوع کنکور هشدار دارد و خواستار ابلاغ اعتراض شورای نظارت به سازمان صداوسیما شد. صداوسیما به صورت میانگین با ارئه حدود ۲۵۲ برنامه در ماه، به تبلیغ بسته‌های آموزشی کنکور می‌پردازند.
امیدفروشی و استرس‌زایی، کنکور هدف صدا و سیما برای درآمدزایی
به گزارش ایصال نیوز، حسام‌الدین آشنا در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای (رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما) در خصوص تبعات منفی برنامه‌های مشارکتی با موضوع کنکور هشدار دارد و خواستار ابلاغ اعتراض شورای نظارت به سازمان صداوسیما شد.
نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت خطاب به رئیس این شورای نوشته است: «همان‌گونه که مستحضرید برنامه‌های مشارکتی با موضوع کنکور در صداوسیما همواره مورد مناقشه و اعتراض بوده است. در حال حاضر تعداد ۱۳ برنامه (۱۲ برنامه در سیما و یک برنامه رادیویی). به‌صورت میانگین حدود ۲۵۲ برنامه در ماه به تبلیغ بسته‌های آموزشی کنکور می‌پردازند. این درحالی است که وزیر مستعفی آموزش و پرورش طی مکاتباتی با مدیران صداوسیما در خصوص تبلیغات پرتعداد و ناسالم برنامه‌های کنکوری، تذکر داده است.»
آشنا در این نامه تاکید کرد: «از جمله آسیب‌های این تبلیغات پرتکرار با موضوع کنکور، «استرس‌زایی» و «امیدفروشی» است. به عبارت دقیق‌تر این برنامه‌ها به دانش‌آموز و خانواده‌اش القا می‌کنند اگر از محصولات ما استفاده نکنید، راه به‌جایی نمی‌برید و به دانش‌آموزی که به هر دلیلی زمینه مناسب درسی یا انگیزه و شوق آموختن ندارد، تلقین می‌کند که وی با استفاده از این محصولات یک‌شبه ره صدساله را می‌پیماید.»
نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما یادآور شد: «همچنین بعضاً افرادی که به عنوان معلم، به تدریس منابع کنکور و شیوه‌های تست‌زنی می‌پردازند، درباره مدرک، رتبه‌ها و رشته‌های تحصیلی‌شان خلاف واقع می‌گویند؛ به نظر می‌رسد صداوسیما علاوه بر اثرات جانبی این نوع تبلیغات، بر روی مدارک این افراد و ادعاهای آنان، هیچ نظارتی ندارد.»
آشنا در پایان این نامه از رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما خواسته است: «توجه به گستردگی و اهمیت موضوع، ضمن مکاتبه با سازمان جهت ابلاغ اعتراض شورای نظارت در خصوص برنامه‌های مشارکتی کنکوری، گزارشی جامع درخصوص ابعاد محتوایی و مالی این برنامه‌ها تهیه و ارسال شود».
انتهای پیام/*
۸
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما