کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراض شورای نظارت به سازمان صدا و سیما

امیدفروشی و استرس‌زایی، کنکور هدف صدا و سیما برای درآمدزایی

حسام‌الدین آشنا در نامه‌ای به محسنی اژه‌ای در خصوص تبعات منفی برنامه‌های مشارکتی با موضوع کنکور هشدار دارد

ایرنا , 6 تير 1398 ساعت 18:54

حسام‌الدین آشنا در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای (رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما) در خصوص تبعات منفی برنامه‌های مشارکتی با موضوع کنکور هشدار دارد و خواستار ابلاغ اعتراض شورای نظارت به سازمان صداوسیما شد. صداوسیما به صورت میانگین با ارئه حدود ۲۵۲ برنامه در ماه، به تبلیغ بسته‌های آموزشی کنکور می‌پردازند.


به گزارش ایصال نیوز، حسام‌الدین آشنا در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای (رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما) در خصوص تبعات منفی برنامه‌های مشارکتی با موضوع کنکور هشدار دارد و خواستار ابلاغ اعتراض شورای نظارت به سازمان صداوسیما شد.
نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت خطاب به رئیس این شورای نوشته است: «همان‌گونه که مستحضرید برنامه‌های مشارکتی با موضوع کنکور در صداوسیما همواره مورد مناقشه و اعتراض بوده است. در حال حاضر تعداد ۱۳ برنامه (۱۲ برنامه در سیما و یک برنامه رادیویی). به‌صورت میانگین حدود ۲۵۲ برنامه در ماه به تبلیغ بسته‌های آموزشی کنکور می‌پردازند. این درحالی است که وزیر مستعفی آموزش و پرورش طی مکاتباتی با مدیران صداوسیما در خصوص تبلیغات پرتعداد و ناسالم برنامه‌های کنکوری، تذکر داده است.»
آشنا در این نامه تاکید کرد: «از جمله آسیب‌های این تبلیغات پرتکرار با موضوع کنکور، «استرس‌زایی» و «امیدفروشی» است. به عبارت دقیق‌تر این برنامه‌ها به دانش‌آموز و خانواده‌اش القا می‌کنند اگر از محصولات ما استفاده نکنید، راه به‌جایی نمی‌برید و به دانش‌آموزی که به هر دلیلی زمینه مناسب درسی یا انگیزه و شوق آموختن ندارد، تلقین می‌کند که وی با استفاده از این محصولات یک‌شبه ره صدساله را می‌پیماید.»
نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما یادآور شد: «همچنین بعضاً افرادی که به عنوان معلم، به تدریس منابع کنکور و شیوه‌های تست‌زنی می‌پردازند، درباره مدرک، رتبه‌ها و رشته‌های تحصیلی‌شان خلاف واقع می‌گویند؛ به نظر می‌رسد صداوسیما علاوه بر اثرات جانبی این نوع تبلیغات، بر روی مدارک این افراد و ادعاهای آنان، هیچ نظارتی ندارد.»
آشنا در پایان این نامه از رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما خواسته است: «توجه به گستردگی و اهمیت موضوع، ضمن مکاتبه با سازمان جهت ابلاغ اعتراض شورای نظارت در خصوص برنامه‌های مشارکتی کنکوری، گزارشی جامع درخصوص ابعاد محتوایی و مالی این برنامه‌ها تهیه و ارسال شود».
انتهای پیام/*


کد مطلب: 2481

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/2481/امیدفروشی-استرس-زایی-کنکور-هدف-صدا-سیما-درآمدزایی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir