plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۲۴۴۱۱

موافقت بروکسل با نامزدی اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا

خانم فن در لاین با لباسی به رنگ پرچم اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت
در حالیکه رهبران چهار کشور اروپایی برای حمایت همه جانبه از اوکراین در مقابله با تهاجم نظامی روسیه به کی‌یف سفر کردند، کمیسیون اروپا با سرعت عمل تاریخی، با درخواست اوکراین برای پیوستن به بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت کرد.
موافقت بروکسل با نامزدی اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا
به گزارش ایصال نیوز، در حالیکه رهبران سه کشور اروپایی برای دادن قوت قلب و وعده کمک‌های نظامی بیشتر به رهبران اوکراین در مقابله با تهاجم نظامی روسیه به کی‌یف سفر کردند، درگیری‌های شدید در دونباس برای تسلط بر سورودونسک، شهر کلیدی استان لوهانسک سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی را به شدت نگران کرده است.

از سوی دیگر در اعلام موضعی تاریخی از حیث سرعت عمل، کمیسیون اروپا عصر روز جمعه با درخواست بررسی عضویت اوکراین و پیوستن به بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت کرد. 

*کمیسیون اروپا با اعطای «وضعیت نامزدیِ اتحادیه اروپا» به اوکراین و مولداوی موافقت کرد

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا ظهر روز جمعه هفدهم ژوئن از موافقت بروکسل با نامزدی اوکراین و مولداوی برای پیوستن به اتحادیه اروپا خبر داد.

خانم فن در لاین که با لباسی به رنگ پرچم اوکراین، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت یادآور شد که کمیسیون اروپا اعطای «وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا» به اوکراین را پذیرفته و برای تحقق آن توصیه‌ لازم را انجام داده است. شرکت کنندگان در نشست نهاد اجرایی اتحادیه اروپا همین وضعیت را برای مولداوی، همسایه اوکراین توصیه کرده و با نامزدی این کشور نیز برای پیوستن به اتحادیه موافقت کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به تلاش هفتاد درصدی دولت اوکراین برای نزدیک کردن این کشور به اصلاحات و نرم‌های مورد نیاز برای پیوستن به اتحادیه اروپا تاکید کرد که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در این مسیر باقی است. این اعلام موضع در اجلاس سران اروپا طی روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن مورد بحث قرار خواهد گرفت و رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق آرا به آن چراغ سبز نشان دهند.

*زلنسکی موافقت بروکسل با نامزدی اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را «تصمیم تاریخی» خواند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در نخستین واکنش به موافقت کمیسیون اروپا با نامزدی کشورش و توصیه برای پذیرش این نامزدی جهت پیوستن به اتحادیه اروپا، موضع بروکسل را یک «تصمیم تاریخی» خواند.

وی با انتشار توییتی ضمن استقبال از موضع کمیسیون اروپا از ارزولا فن در لاین، رئیس نهاد اجرایی و کلیه اعضای آن برای آنچه وی «تصمیم تاریخی» خواند، تشکر کرد.

*سازمان ملل: وضعیت انسانی در دونباس «بسیار نگران کننده»است

در حالی که درگیری‌ها میان ارتش اوکراین و نظامیان روسیه در شرق این کشور با شدت هر چه تمام‌ ادامه دارد، سازمان ملل متحد روز جمعه از وضعیت انسانی در منطقه دونباس و در کل از آنچه بواسطه نزدیک به چهار ماه تهاجم روسیه به اوکراین از بعد انسانی در این می‌گذرد به شدت ابراز نگرانی کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد روز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد: وضعیت انسانی در سراسر اوکراین، به ویژه در دونباس، واقع در شرق این کشور بسیار نگران‌کننده است و به سرعت رو به وخامت می‌رود.

در این گزارش ضمن اشاره به وضعیت اسف‌بار حاکم بر سورودونتسک و مناطق اطرف آن که آخرین سنگر مقاومت نیروهای اوکراینی را در لوهانسک تشکیل می‌دهند، آمده است که دسترسی به آب آشامیدنی، غذا و خدمات شهری از جمله برق در دی این مناطق به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما