plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۵۷۰۹
رئیس آینده کمیسیون اروپا:

اتحادیه اروپا باید «زبان قدرت» را بیاموزد

برگزیت عامل همبستگی اعضاء
اورزولا فن درلاین، روز جمعه گفت که اروپا دیگر نمی‌تواند با «قدرت نرم از منافع خود حفاظت کند» و باید «زبان قدرت» را بیاموزد.
اتحادیه اروپا باید «زبان قدرت» را بیاموزد
به گزارش ایصال نیوز، رئیس آینده کمیسیون اروپا  با بیان اینکه اروپا در «جهان آشفته کنونی سنگر دموکراسی» است تاکید کرد که «اروپا باید با اعتماد به مسیر خود ادامه دهد.» خانم فن درلاین همچنین گفت: «اگر ما اروپایی‌ها می‌خواهیم قاطعیت خود را نشان دهیم باید بدانیم که در جهان امروز قدرت نرم به تنهایی کافی نیست. اروپا باید زبان قدرت را نیز بیاموزد.»
رئیس آینده کمیسیون اروپا تاکید کرد که اروپا از یک سو باید «قدرت سخت‌افزاری خود مانند سیاست‌های امنیتی» را تقویت کند و از سوی دیگر «قدرت نرم خود» را توسعه دهد. 
وی در بخش دیگری از سخنانش خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را یک «شوک» خواند اما در عین حال تاکید کرد که «برگزیت موجب همبستگی بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.»
وی گفت: «برگزیت نه تنها نشان داد که خروج از اتحادیه اروپا چه معنایی می‌تواند داشته باشد بلکه نشان داد کشورها از عضویت در اتحادیه اروپا چه بهره‌ای می‌برند. قدرت تفکر مشترک یک بار دیگر پیروز شد.»
خانم فن درلاین، وزیر دفاع سابق آلمان و از سیاستمداران نزدیک به آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور از روز اول دسامبر کار خود را به عنوان رئیس کمسیون اروپا آغاز خواهد کرد.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما