plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۲۳۸۶۰
مرکز پایش هوای محیط زیست اصفهان:

هوای اصفهان برای پنجمین روز پیاپی‌ ناسالم است

دمای هوا در کوتاه مدت تغییر محسوسی ندارد
مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان روز چهارشنبه کیفیت هوای شهر اصفهان مرکز این استان را برای پنجمین روز پیاپی ناسالم برای گروه های حساس اعلام کرد.
هوای اصفهان برای پنجمین روز پیاپی‌ ناسالم است
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت عدد ۱۱۹ بر مدار نارنجی است و به این ترتیب اصفهان برای پنجمین روز پیاپی، هوایی ناسالم دارد.

همه ایستگاه های سنجش هوا در هشت خیابان و میدان شهر اصفهان، هوای آلوده و در وضعیت نارنجی دارند و آلودگی نسبت به روز گذشته که میانگین ۱۱۷ بود افزایش یافته است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است. در جدول زیر رنگ های قراردادی برای هر گروه وضعیت هوا نشان داده شده است.

از سوی دیگر، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت:جوی به نسبت پایدار تا فردا بر روی استان استقرار خواهد داشت و آسمان صاف تا کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر وزش باد به نسبت شدید برای بیشتر مناطق استان پیش پیش بینی می شود.

محمد رضا رفیعی افزود: وقوع وزش باد به نسبت شدید، موجب فعال شدن کانون های گرد و خاک خارجی خواهد شد، و همچنان شرایط کاهش دید و کاهش کیفیت هوا بدلیل گرد و خاک برای امروز تا روز پنجشنبه (فردا) برای بیشتر مناطق استان بویژه برای مناطق شمالی، شرقی و تا حدودی هم مناطق مرکزی استان پیش بینی می شود.

وی به هم استانی ها توصیه کرد و بویژه گروه های حساس و کودکان و سالمندان و افرادی که سابقه بیماری های قلبی و ریوی دارند از حضور در فضاهای باز خودداری کنند و از انجام فعالیت های فیزیکی بیرون از منزل پرهیز کنند. و رانندگان هم از پارک کردن خودروها در زیر درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره خودداری کنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وی گفت: دمای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۳۳ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما