plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
کد مطلب : ۲۱۹۹۷

"الکسی ناوالنی" خواستار تظاهرات روزانه روس‌ها علیه جنگ شد

"الکسی ناوالنی" از شناخته شده ترین چهره های مخالف دولت روسیه که در زندان به سر می‌برد، از هموطنان خود و بلاروس‌ها خواست که با سرپیچی از مقررات وضع شده از سوی دولت مسکو و مینسک، هر روز علیه تهاجم روسیه به اوکراین تظاهرات کنند.
"الکسی ناوالنی" خواستار تظاهرات روزانه روس‌ها علیه جنگ شد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از تارنمای روزنامه فرانسوی لو فیگارو، ناوالنی روز چهارشنبه در یک رشته توییت در صفحه شخصی خود در این شبکه اجتماعی، نوشت: ما - روسیه - می‌خواهیم کشور صلح طلب باشیم. افسوس، که در این لحظه تعداد اندکی از مردم ما را صدا می‌کنند. اما دست کم تبدیل به ملتی از مردم ساکت وحشت زده نشویم.

وی اضافه کرد: من نمی‌توانم، نمی‌خواهم و نخواهم خواست سکوت کنم و ببینم که چگونه مطالب کم ارزش شبه تاریخی درباره وقایع ۱۰۰ سال پیش بهانه‌ای برای روس‌ها برای کشتن اوکراینی‌ها و برای اوکراینی‌ها برای کشتن روس‌ها در حین دفاع از خود شده است.

ناوالنی ادامه داد: دهه سوم قرن بیست و یکم است و ما اخباری را در مورد سوختن مردم در تانک‌ها و خانه‌های بمباران شده مشاهده و تهدیدات واقعی برای شروع جنگ هسته‌ای را در تلویزیون‌های خود مشاهده می‌کنیم.

این چهره مخالف دولت روسیه تاکید کرد: من خودم اهل اتحاد جماهیر شوروی هستم و آنجا چشم به جهان گشودم و از آن دوران جمله اصلی "جنگ برای صلح" بود. من از همه می‌خواهم که به خیابان‌ها بیایند و با اعتراض و تظاهرات، برای صلح بجنگند.

وی اضافه کرد: پوتین روسیه نیست و اگر در حال حاضر چیزی در روسیه وجود دارد که می‌توانید به آن افتخار کنید، آن ۶ هزار و ۸۲۴ نفری هستند که بازداشت شدند؛ چراکه - بدون هیچ تماسی - با پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود "جنگ نه" به خیابان‌ها ریختند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما