plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۲۷۴۵

تظاهرات گسترده عراقی ها در سالگرد قیام 25 اکتبر

در نخستین سالگرد تظاهرات 25 اکتبر در میدان «الحبوبی» استان ذی‌قار و میدان «التحریر» استان بغداد. مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دستور داد نیروهای امنیتی بطور کامل و همه جانبه امنیت تظاهرکنندگان را تأمین کنند.
تظاهرات گسترده عراقی ها در سالگرد قیام 25 اکتبر
به گزارش ایصال نیوز، شماری شماری از مردم معترض عراق در آستانه نخستین سالگرد تظاهرات 25 اکتبر در میدان «الحبوبی» استان ذی‌قار و میدان «التحریر» استان بغداد تجمع و تظاهرات شبانه به راه انداختند. تظاهرات کنندگان در میدان الحبوبی در استان ذی قار و میدان التحریر در استان بغداد تجمع کردند.

به گفته منبعی محلی مردم برای آماده شدن جهت مشارکت در تظاهرات امروز یکشنبه که به مناسبت نخستین سالگرد تظاهرات اکتبر است، در این میدان جمع شده‌اند و پلاکاردهایی با شعار «انقلاب اکتبر وعده خونخواهان» را به همراه دارند.

منابع امنیتی به شبکه السومریه اعلام کردند که نیرورهای امنیتی دو پل السنک (نزدیکترین پل به میدان التحریر که منتهی به منطقه سبز می شود) و شهدا را هم بستند. گفتنی است که پل الجمهوری از تظاهرات سال گذشته تاکنون مسدود بوده است.

فرماندهی عملیات بغداد نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی از حمل و استفاده از سلاح منع شده اند، عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق نیز اظهار داشته است که با سران تظاهرکنندگان ارتباط برقرار کرده است و در این تظاهرات شاهد خشونتی نخواهیم بود.

مردم عراق این بار خواستار عمل کردن مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق به تعهدات خود یعنی اصلاحات، مبارزه با فساد، محاکمه مجرمین و (قاتلان شهدای تظاهرات) و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

از سوی دیگر به گزارش العالم، نخست وزیر عراق دیروز و در آستانه گرامیداشت سالگرد اعتراضات مردمی 25 اکتبر، در سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم عراق تاکید کرد که تظاهرات مسالمت آمیز حقی اساسی است و دستوراتی برای تامین امنیت و حمایت کامل از تظاهرکنندگان صادر کردیم. 

مصطفی الکاظمی تاکید کرد که بیش از 30 پرونده فساد گشودیم و طبق قانون کسانی را که در فساد دست داشتند، فراخواندیم.

وی افزود: در گفتگو با همسایگانمان پیشرفت حاصل کردیم و طبق این قاعده عمل کردیم که منافع خودمان در اولویت قرار دارد.

الکاظمی با تاکید بر پایبندی به برگزاری انتخابات زودهنگام در موعد مقرر، گفت: از جوانان میخواهم تا با تشکیل زنجیره انسانی، مسالمت آمیز بودن تظاهرات را حفظ کنند.

انتهای پیام/*  
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما