plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
کد مطلب : ۲۱۸۴۶
تداوم بلوف های بایدن همزمان با پیشروی پوتین

جنگ اوکراین؛ پیشنهاد قطع اینترنت روسیه روی میز بایدن

اوکراین زیر آتش قوای نظامی روس، اروپا در حال صادر کردن بیانیه
مقام‌های آمریکایی چندین گزینه از جمله اخلال در اینترنت سراسر روسیه را روی میز رئیس‌جمهور این کشور قرار داده‌اند.بایدن: پوتین متجاوز است،او این جنگ را انتخاب کرد و اکنون او و کشورش متحمل عواقب سنگین این اقدام خواهند شد.
جنگ اوکراین؛ پیشنهاد قطع اینترنت روسیه روی میز بایدن
به گزارش ایصال نیوز، شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داده فهرستی از گزینه‌ها به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای اخلال در توانمندی روسیه جهت ادامه اقدامات نظامی در اوکراین ارائه شده است. اخلال در اینترنت سراسر روسیه، قطع شبکه برق و دستکاری در سوزن‌های ریل به منظور مانع‌تراشی در توانایی روسیه برای تأمین نیروهایش از جمله گزینه‌های پیشنهادی به رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌اند.

در این گزارش ادعا شده که بایدن هنوز تصمیمی درباره این گزینه‌ها نگرفته است.
روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است.

ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن توانمندی‌های نظامی اوکراین و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

پوتین در چند سخنرانی از کشورهای غربی به دلیل نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی روسیه و ارسال سلاح‌های پیشرفته به اوکراین انتقاد کرده است. رئیس‌جمهور روسیه گفته که این اقدام نظامی برای جلوگیری از خونریزی‌های بیشتر در آینده ضروری است.

ولادیمیر پوتین در سخنرانی مفصلی که برای توضیح درباره دلایل تصمیمش برای به رسمیت شناختن جمهوری‌‌های دونتسک و لوهانسک ایراد کرد از اظهاراتش را به توضیح درباره خلف وعده‌های آمریکا درباره عدم گسترش ناتو اختصاص داد و گفت: «مضاف بر این، ما از مواضع سران آمریکا آگاه هستیم که می‌گویند خصومت‌های فعال در شرق اوکراین، احتمال پیوستن این کشور به ناتو را منتفی نمی‌کند و این اتفاقی است که در صورتی که کی‌یف معیارهای ناتو را برآورده کند و به فساد غلبه کند رخ خواهد داد.»

از سوی دیگر، رئیس جمهوری آمریکا بعدازظهر پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی از کاخ سفید افزود پوتین ماه ها است برای این حمله برنامه ریزی کرده است و ما نیز در این مدت به آن اشاره کرده بودیم.

بایدن اظهار داشت که رئیس جمهوری روسیه همه تلاش های صادقانه آمریکا و متحدان برای رسیدگی به نگرانی های مشترک امنیتی را رد کرده است. روسیه علیه دولت اوکراین حملات سایبری انجام داده است. ما شاهد ادعاهای بی اساسی بودیم که اوکراین به دنبال آغاز جنگ علیه روسیه است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: پوتین متجاوز است وی این جنگ را انتخاب کرد و اکنون او و کشورش متحمل عواقب این اقدام خواهند شد. امروز من با تحریم های قوی اضافی موافقت می کنم و محدودیت های جدید در مورد صادرات به روسیه را معرفی می کنم.

بایدن ادامه داد این اقدامات هزینه شدید بر اقتصاد روسیه به صورت فوری و در درازمدت تحمیل خواهد کرد. ما عمدا این تحریم ها را طراحی کرده ایم تا تاثیر دراز مدت حداکثری بر روسیه داشته باشد و تاثیر کمی بر آمریکا و متحدان آن داشته باشد.

بایدن تاکید کرد واشنگتن این تمهیدات را تنها انجام نمی دهد. ما چندین ماه است درحال تشکیل یک ائتلاف جهانی هستیم که بیش از نیمی از اقتصاد جهانی را تشکیل می دهند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس، کانادا، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند پاسخ مشترک ما به روسیه را تقویت می کنند.

امروز با رهبران گروه ۷ صحبت کردم و در هماهنگی و موافقت کامل هستیم. ما توانایی روسیه در انجام معاملات با استفاده از ارزهای دلار، یورو، پوند و ین را محدود می کنیم.

بایدن تصریح کرد ما توانایی روسیه برای تامین مالی و توسعه ارتش را محدود خواهیم کرد. ما توانایی آنها برای رقابت در اقتصاد پیشرفته در قرن ۲۱ را محدود می کنیم. ما هم اکنون شاهد تاثیر اقداماتمان بر ارز ملی روبل روسیه هستیم که اوایل امروز کمترین ارزش خود را در تاریخ تجربه کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما