plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۲۲۲۹۵

سنای آمریکا پوتین را "جنایتکار جنگی" دانست

روسیه ۱۳ مقام آمریکایی از جمله جو بایدن را تحریم‌ کرد
مجلس سنای آمریکا با اکثریت آرا مصوبه‌ای را به تصویب رساند که در آن ولادیمیر پوتین یک "جنایتکار جنگی" شناخته می‌شود. همزمان روسیه تحریم‌هایی علیه ۱۳ مقام آمریکایی از جمله جو بایدن و آنتونی بلینکن إعمال کرد.
سنای آمریکا پوتین را "جنایتکار جنگی" دانست
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، این مصوبه که توسط لیندسی گراهام، عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا ارائه و مورد حمایت سناتورهای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بود، همچنین از دیوان کیفری بین‌المللی لاهه و دیگر کشورها می‌خواهد ارتش روسیه را در تمامی تحقیقات جنایات جنگی که در ارتباط با حمله روسیه به اوکراین انجام می‌شود، هدف قرار دهند.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا، در سخنرانی پیش از رای‌گیری در صحن این مجلس گفت: همه ما در این مجلس، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، به هم پیوستیم تا بگوییم که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) نمی‌تواند از پاسخگویی به خاطر جنایاتی که علیه مردم اوکراین مرتکب شده است بگریزد.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی در مورد "احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی" هشدار داد در این ضورت واشنگتن " پاسخ جدی" خواهد داد.

بلینکن در مصاحبه‌ با CNN گفت: "می‌خواهم به شما بگویم که ما نگرانی‌ جدی در مورد احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی داریم. این چیزی است که ما به شدت روی آن تمرکز می‌کنیم". بلینکن افزود: دولت آمریکا "با روسیه کاملا شفاف بوده و پاسخ بسیار جدی خواهد داد."

به رغم پافشاری غرب بر ادعای خود، روسیه اظهارات در مورد "استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی" در جنگ اوکراین را رد می‌کند.

همزمان، روسیه دیروز سه شنبه از درج نام ۱۳ مقام آمریکایی از جمله رئیس جمهور این کشور در فهرست تحریم‌ها خبر داد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نام جو بایدن، رئیس جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا را در فهرست تحریم‌ها درج کرده است.

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش؛ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی؛ ویلیام برنز، رئیس سیا؛ جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، لوید آستین، وزیر دفاع؛ سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا؛ هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق؛ هانتر بایدن، فرزند رئیس جمهور آمریکا نیز در لیست تحریم‌ها قرار دارند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما