plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۲۱۳۴۳

عملیات کماندوئی ارتش آمریکا در شمال سوریه با 12 کشته

نیروی ویژه ضدتروریسم ارتش آمریکا شامگاه چهارشنبه در حومه ادلب سوریه عملیات هلی برن با ادعای انجام ماموریت ضد تروریسم انجام داده‌اند.
عملیات کماندوئی ارتش آمریکا در شمال سوریه با 12 کشته
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، پنتاگون با اعلام اینکه نیروهای عملیات ویژه آمریکا روز پنجشنبه با موفقیت یک ماموریت ضدتروریسم را در شمال غرب سوریه انجام دادند، افزود که هیچ تلفاتی به نیروهای آمریکایی حاضر در این عملیات وارد نشده است.

با این حال پنتاگون جزئیات بیشتری از این حمله ارائه نکرد.

ساکنان شهر «اطمه» در شمال غربی سوریه و شورشیان که با دولت سوریه می جنگند، پیشتر گزارش داده بودند که در این عملیات دو ساعته نیروهای آمریکایی چندین غیرنظامی کشته شده و در این حمله یک عضو القاعده هدف قرار گرفته است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای عملیات ویژه آمریکا تحت کنترل فرماندهی مرکزی ایالات متحده عصر چهارشنبه(به وقت آمریکا) یک ماموریت ضد تروریسم در شمال غرب سوریه انجام دادند. این ماموریت موفقیت آمیز بود و هیچ تلفاتی به ایالات متحده وارد نشد. اطلاعات بیشتر به محض دریافت ارائه خواهد شد.

ساکنان اطمه گفته‌اند که این یورش حوالی نیمه شب در یک منطقه پرجمعیت در نزدیکی مرز با ترکیه، جایی که ده ها هزار آواره سوری در اردوگاه های موقت یا خانه های پرجمعیت زندگی می‌کنند، انجام شده است.منابع محلی از کشته شدن چندین غیرنظامی خبر می‌دهند.

ساکنان اطمه گفته‌اند که نیروهای امدادی ۱۲ جسد را از ویرانه‌های یک خانه بیرون کشیده‌اند.

ساکنان و منابع معارضان سوری گفتند که چندین هلیکوپتر در نزدیکی اطمه در استان ادلب فرود آمدند و صدای انفجار در نزدیکی خانه یک عضو خارجی القاعده شنیده شد.
ادلب آخرین منطقه بزرگ تحت کنترل شورشیان است که با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می جنگند.

یک مقام معارض که نخواست نامش فاش شود گفت که فرد مظنون که هدف قرار گرفته، در زمان حمله همراه با خانواده اش بوده است. به نظر می‌رسد این حمله یکی از اعضای گروه هیات تحریرالشام را هدف گرفته است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما