plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۲۰۳۸۹

اومیکرون در آمریکا؛ محدودیت های کرونایی به دانشگاه ها بازگشتند

پایگاه خبری اکسیوس از برقراری مجدد مقررات و محدودیت های مربوط به کووید-۱۹ در دانشگاه های آمریکا در پی گسترش سریع سویه اومیکرون و هشدار کارشناسان مبنی بر ثبت رکورد جدید ابتلا و مرگ و میر خبر داد.
اومیکرون در آمریکا؛ محدودیت های کرونایی به دانشگاه ها بازگشتند
به گزارش ایصال نیوز از پایگاه خبری اکسیوس، گسترش سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا، موسسات آموزشی و دانشگاه‌های آمریکا را وادار کرده تا سیاست‌های مربوط به همه گیری را باردیگر مورد بررسی قرار دهند.

دانشگاه هاروارد روز شنبه اعلام کرد که در تلاش برای جلوگیری از گسترش سویه اومیکرون در دانشگاه، برای سه هفته اول ژانویه کلاس ها از راه دور بطور مجازی برگزار می شود.

گفته می شود این سویه جدید ویروس که به سرعت در حال تبدیل شدن به نوع غالب است وضعیت عادی را در بسیاری از کشورها لغو کرده و باعث می شود شمار مبتلایان به کووید-۱۹ هر ۱.۵ تا ۳ روز در مناطقی که شیوع وجود دارد، دو برابر شود.

دیروز یکشنبه، «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید هم هشدار داد که این سویه ممکن است منجر به ثبت رکوردی تازه در شمار مبتلایان، بستری و مرگ در ایالات متحده در هفته‌های پیش رو شود.

هاروارد در مورد تصمیم خود توضیح داد: «چنانچه شرایط بهداشتی اجازه دهد، ما در حال برنامه ریزی برای بازگشت به فعالیت های قوی تر در دانشگاه در اواخر ژانویه هستیم. اما پیش از هرچیز باید از وضعیت ابتلا به کووید آگاه شویم و از این رو به نظارت بر وضعیت ادامه خواهیم داد». دانشگاه استنفورد هم تصمیم گرفته است که کلاس‌ها را برای دو هفته اول ترم تحصیلی جدید که از سوم ژانویه (۱۳ دی) آغاز می‌شود، آنلاین برگزار کند. کلاس‌های حضوری قرار است از ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) از سر گرفته می شود و همه دانشجویان ملزم به دریافت واکسن دز سوم تا پایان ژانویه شده اند.

گفته می شود دانشگاه های پرینستون، کرنل و میدلبری نیز امتحانات خود را از راه دور برگزار می کنند. دانشگاه نیویورک همه گردهمایی های غیرضروری را لغو کرده و اساتید را تشویق می کند تا امتحانات را از راه دور برگزار کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که دانشگاه کرنل پس از آنکه تست کرونای بیش از ۸۳۳ دانشجو مثبت اعلام شد، محوطه دانشگاه خود را تعطیل کرده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۵۱ میلیون و ۷۶۵ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۸۲۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. تاکنون ۶۱.۴ درصد جمعیت این کشور هر دو دز واکسن کرونا و ۱۸ درصد هم دز سوم را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما