plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۱۹۹۳۳
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

پوشش واکسیناسیون نوبت دوم در اصفهان به ۶۱ درصد رسید

اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا با همکاری سپاه صاحب الزمان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اجرای طرح ضربتی "شهدای سلامت" از دوشنبه اول آذر گفت: پوشش واکسیناسیون نوبت اول در این استان به ۷۷ درصد و نوبت دوم به ۶۱ درصد رسیده است.
پوشش واکسیناسیون نوبت دوم در اصفهان به ۶۱ درصد رسید
به گزارش ایصال نیوز، پژمان عقدک عصر یکشنبه در گفتگویی افزود: تا کنون از جمعیت بالای ۱۲ سال استان اصفهان حدود سه میلیون و ۳۴۷ نفر نوبت اول و ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵ هزار و ۳۷۰ نفر هم دز سوم واکسن کرونا را در استان اصفهان دریافت کرده اند، اظهار داشت: در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز تا کنون ۷۱ درصد نوبت اول و ۴۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با جمع بندی آمار واکسیناسیون کرونا در استان گفت: پوشش واکسیناسیون نوبت اول در این استان به ۷۷ درصد و نوبت دوم به ۶۱ درصد رسید و تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۱۱۱ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

عقدک با تاکید بر اینکه برای ایمن سازی بهتر و بیشتر در مقابل همه گیری بیماری کووید-۱۹ باید بین ۸۰ تا ۸۵ درصد جامعه زیر پوشش واکسن کرونا قرار بگیرند، تصریح کرد: سرعت مراجعه مردم برای نوبت اول واکسن مانند ماه های قبل نبوده و کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تا کنون برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده اند دلایلی مختلف دارند مانند مشکل در دسترسی، تردید، مخالفت با واکسن و یا ابتلا به بیماری که امید است با اجرای طرح ضربتی افزایش پوشش واکسیناسیون با عنوان " شهدای سلامت " تعداد افراد دریافت کننده واکسن باز هم افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه آمار کرونا نشان می دهد در مرحله نزولی پیک پنجم قرار داریم، اضافه کرد: آمار کرونا در استان اصفهان رو به کاهش است و رنگ‌بندی بیشتر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار گرفته و فقط یک شهرستان در وضعیت نارنجی داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره آموزش حضوری در مدارس نیز توضیح داد: تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای این موضوع از سوی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش اصفهان انجام شده و مدارسی می توانند درخواست آموزش حضوری داشته باشند که شرایطی مانند تهویه مناسب، واکسیناسیون کامل کادر آموزشی و دانش آموزان، حضور تعداد محدود دانش آموز در هر کلاس و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی را داشته باشند.

وی با تاکید بر نظارت و بازرسی ناظران بهداشت بر کلاس های درس در مدارس، افزود: مدارس در شهرهای قرمز اجازه بازگشایی ندارند.

عقدک اظهار داشت: توصیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم این است که علاوه بر واکسیناسیون، سایر اصول مراقبتی در برابر کرونا را رعایت کنند که شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مداوم دست ها است.

گفتنی است؛ شاهین شیرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان پیش از این گفت: از اول آذر طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا با همکاری سپاه صاحب الزمان (عج)استان اصفهان اجرایی خواهد شد و چنانچه بخواهیم از پیک ششم کرونا در استان جلوگیری کنیم باید مردم عزیز در بحث واکسیناسیون همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم به آمار ۸۵ درصد واکسیناسیون در استان اصفهان برسیم.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر ۷۶۹ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۱۶۸ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

همچنین از ابتدای همه گیری کووید-۱۹ در استان اصفهان تا کنون یک میلیون و ۲۲۸ هزار نفر موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا شناسایی شدند که ابتلای ۴۲۴ هزار نفر آنها قطعی بود. تا کنون تعداد موارد فوتی قطعی و مشکوک کرونا در استان اصفهان نیز ۱۶ هزار و ۸۸۴ نفر بوده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما