plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۹۷۱۳
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خبر داد

طرح ضربتی واکسیناسیون حداکثری در اصفهان اجرا می‌شود

ضرورت تزریق واکسن نوبت سوم افراد بالای ۶۰ سال
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان اصفهان گفت: طرح ضربتی " شهدای سلامت " باهدف دستیابی به جایگاه مطلوب در واکسیناسیون حداکثری کرونا در این منطقه اجرا می‌شود.
طرح ضربتی واکسیناسیون حداکثری در اصفهان اجرا می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، شاهین شیرانی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه برگزاری یکصد و دهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری در گفت‌ و گویی اظهار کرد: میانگین واکسیناسیون در جامعه هدف بالای ۱۲ سال استان اصفهان، ۷۵ درصد است.

وی ادامه داد: البته برخی مناطق استان رشد ۸۵ درصدی واکسیناسیون دارند ولی در کنار آن در برخی مناطق که ثقل جمعیتی استان را نیز دارا هستند، ۶۵ درصد واکسیناسیون انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در این رابطه طرح شهدای سلامت با همکاری سپاه ، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های متولی در زمینه واکسیناسیون کرونا در استان به عنوان یک طرح ضربتی اول تا ۱۹ آذر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح مبتنی بر اطلاعات آماری "سامانه سیب " که در آن کلیه اطلاعات تعداد، مشاغل و مناطق مربوط به واکسیناسیون مشخص است، گروه‌هایی متشکل از نیروهای بسیج و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به افراد مراجعه و برای واکسیناسیون اقدام می‌کنند.

شیرانی تصریح کرد: هم اینک نه تنها کمبود واکسن وجود ندارد بلکه تنوع واکسن نیز هست اما میزان پوشش واکسیناسیون مناسب نیست. وی تاکید کرد: قبل از شیوع موج ششم کرونا لازم است میزان واکسیناسیون به حد قابل پذیرش ۸۵ درصد برسد و بهره‌گیری از انواع روش‌های تشویقی، اقناعی و محدودیت‌های هوشمند به‌منظور پوشش مناسب واکسیناسیون ضروری است.

وی با اشاره به درگیر بودن دستگاه‌های مختلف در طرح شهدای سلامت تاکید کرد: در طرح ارائه شده شرح وظایف هر دستگاه مشخص شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به ضرورت تزریق واکسن نوبت سوم افراد بالای ۶۰ سال و بیماران پرخطر و دُز ویژه کادر درمان، گفت: واکسن لازم در این خصوص در استان تامین شده است و باید بر اساس هماهنگی‌ها افراد بالای ۶۵ سال برای دریافت واکسن نوبت سوم به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: تولید، خرید و هزینه‌های جنبی تهیه واکسن برای دولت بسیار سنگین است و لذا برای پوشش واکسیناسیون جامعه باید آحاد جامعه اهتمام لازم داشته باشند.

شایان ذکر است؛ با افت تدریجی موج پنجم کرونا در استان اصفهان شمار افراد کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان اصفهان به مرز هزار تن رسیده است.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان هم اینک هزار و ۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان به جز کاشان آران و بیدگل بستری هستند که ۲۰۶ تن آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بسر می‌برند.

همچنین در ۲۴ گذشته ۱۱تن بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما