plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۹۶۲
در نامه کنگره آمریکا به ترامپ

کنگره آمریکا خواستار مداخله بیشتر ترامپ در سوریه برای مهار ایران و روسیه شد

درخواستی که مورد حمایت هر دو جناح مطرح امریکا قرار گرفت
اکثریت نمایندگان کنگره آمریکا در شرایطی خواستار مداخله موثرتر دولت آمریکا در سوریه شده اند که برخلاف ادعای دمکراسی خواهانه، صریحا و برخلاف قوانین بین المللی، رفتار مداخله آمیز و خصمانه را ترویج میکنند.این رفتار نشان می دهد که فرقی میان جناحها و احزاب آمریکا در بحث مداخله در امور دیگر کشورها وجود ندارد.
کنگره آمریکا خواستار مداخله بیشتر ترامپ در سوریه برای مهار ایران و روسیه شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره، ۴۰۰ تن از نمایندگان آمریکا با امضای نامه ای ضمن درخواست از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ادامه حضور موثر در سوریه، نسبت به حضور گروه‌های تندرو در این کشور ابراز نگرانی کردند.
در این نامه که ۴۰۰ تن از ۵۳۵ عضو کنگره آمریکا متشکل از اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا آن را امضا کردند، آمده است: "در حالی که برخی از همپیمانان آمریکا در خاورمیانه با تهدیداتی روبرو هستند، رهبری آمریکا و حمایت‌هایش مانند گذشته نقش قاطعانه‌ و موثری در برطرف کردن تهدیدات علیه گروههای همسو با ما و مهار نفوذ روسیه و ایران و حزب الله در سوریه ایفا می‌کند".
این ۴۰۰ نماینده همچنین روسیه را متهم به کشتار مردم سوریه برای حفظ قدرت بشار اسد نمودند، بسیاری از اعضای کنگره چه دموکرات‌ها و چه جمهوری‌خواهان این نامه را امضا نموده اند.
لازم به یادآوری است که با شکست داعش در سوریه و تسلط دولت سوریه بر اکثر مناطق سوریه با پشتیبانی روسیه و ایران، اکنون این آمریکاست که از این شرایط و نا امیدی گروههای مورد حمایت آمریکا در سوریه، احساس خطر می کند.
انتهای پیام/*
۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما