plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۹۵۷۴
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد

واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان به مرز ۷۲ درصد رسید

حدود ۶۳ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شدند
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان گفت : هم اینک واکسیناسیون کرونا در استان به مرز ۷۲ درصد رسیده است اما با اجرای طرح شهید سلیمانی در تلاش هستیم این رقم به ۸۵ درصد برسد.
واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان به مرز ۷۲ درصد رسید
به گزارش ایصال نیوز، حجت‌الله غلامی شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد کرونای استان اصفهان اظهار داشت: واکسیناسیون رده دانش‌آموزی استان در فاصله سنی بین ۱۲ تا ۱۸ سال به مرز ۶۳ درصد رسیده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان تصریح کرد: تعداد بستری‌های استان از یک هزار و ۹۵۰ نفر به یک هزار و ۸۵ نفر و ترخیصی‌های استان از ۲۰۵ نفر به ۲۵۰ نفر رسیده است که این نشان دهدِ کاهش حجم بستری‌ها در چند روز گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه رنگ بندی کرونایی هم اینک ۱۰ شهرستان استان اصفهان زرد،۲ شهرستان آبی و ۱۶ شهرستان نارنجی است. غلامی تصریح کرد که با اجرای مجدد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی روند، واکسیناسیون در این استان تسریع خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری مراسم ویژه ۱۳ آبان در استان اصفهان خبر داد و گفت: در شهرستان‌های زرد استان یک محور پیاده‌روی و اجتماع بافاصله مناسب و استفاده از ماسک و در شهرستان‌های نارنجی فقط تجمع و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری پیش بینی شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان همچنین از اجرای طرح زوج و فرد ترافیکی با توجه به سردی هوا خبر داد و افزود: طرح زوج و فرد از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ فردا اجرا می‌شود.

*اصفهان تاکنون وارد موج ششم کرونا نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه هنوز وارد موج ششم نشده‌ایم اما این موج به کشورهای روسیه و ترکیه رسیده است،افزود: شیب ابتلا به کرونا در سراسر کشور نشان‌دهنده زنگ خطر روند رو به افزایشی است.

شاهین شیرانی افزود: هر چه تعداد آزمون‌های مثبت بیشتر و نمونه‌گیری‌ها افزایش پیدا کند میزان بستری‌ها بیشتر و نفرات مراقبت‌های ویژه افزایش و در نهایت مرگ‌ و میر زیادتر می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: از حدود پنج هزار نمونه آزمون حدود یک هزار و ۳۵۰ آزمون در روز ۱۲ آبان ماه مثبت شده است که بیانگر این است که ۲۷ درصد این جمعیت به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: نسبت فوت به بستری در سال گذشته ۲۴ درصد و در شهریور جاری ۱۲ درصد و در مهر امسال به ۹ درصد رسیده است.

شیرانی همچنین به سقف ۱۰۰ هزارنفری واکسیناسیون روزانه اشاره کرد و بیان داشت: میزان واکسیناسیون روزانه رضایت‌بخش نیست و ما به دنبال واکسینه کردن نوبت اولی‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: روز گذشته در استان اصفهان فقط ۱۴ هزار نفر نوبت اول و ۴۲ هزارنفر نوبت دوم واکسن زدند و این در حالی است که واکسن برکت نیز در برخی از مراکز تجمعی موجود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هر چه زمان می‌گذرد سرعت واکسیناسیون کمتر می‌شود و افرادی که واکسن نزده‌اند به آمار واکسن زده‌ها اضافه نمی‌شود که به‌منظور آسیب‌شناسی این مساله دانشگاه علوم پزشکی تحقیقاتی را در زمینه علل تمایل نداشتن به واکسیناسیون در برخی شهرستان‌ها از جمله خمینی‌شهر، برخوار و نجف‌آباد انجام داده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون ۴۶ درصد دانش‌آموزان واکسن نزده‌اند، گفت: در همان شهرستان‌هایی که واکسیناسیون بزرگسالان کمتر است جمعیت دانش‌آموزی نیز کمتر برای واکسن مراجعه کرده‌اند.

هم‌اینک یک هزار و ۸۵ تن مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما