plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۱۸۳۸۷

سید حسن نصرالله: آمریکا سران داعش را به افغانستان منتقل کرد

حرکت کشتی های سوخت از ایران به سوی لبنان، آمریکا و اسرائیل را سردرگم کرد
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هواپیماها و بالگردهای آمریکایی سران داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کردند تا کشورهای همسایه را بترسانند. داعش ابزار دست آمریکاست و تجربه افغانستان باید درسی برای دیگر کشورها باشد.
سید حسن نصرالله: آمریکا سران داعش را به افغانستان منتقل کرد
به گزارش ایصال نیوز، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب در سخنانی به مناسبت چهارمین سالروز پیروزی مقاومت در جرود شرقی لبنان، با عنوان "از پیروزی تا پیروزی"گفت: جنگ جرود، جزئی از جنگ جهانی علیه سوریه بود. آنچه در جرود بقاع رخ داد بخشی از جنگ جهانی علیه سوریه بود اما برخی بسیار ساده انگارانه به موضوع می نگرند و حقایق را نادیده می گیرند. پیروزی در این جنگ رایگان به دست نیامد بلکه در آن جانفشانی و مقاومت شد.

نصرالله خاطر نشان کرد: سفارت آمریکا از طریق تهدید دولت لبنان، یعنی تهدید به اینکه کمک ها به ارتش را متوقف خواهد کرد مانع ازآن شد تا دولت لبنان به رویارویی داعش برخیزد.

سید مقاومت افزود: ماموریت داعش تقریبا در سوریه و عراق به پایان رسید به همین منظور آمریکا آنان را به افغانستان و شمال آفریقا منتقل کرد. داعش از حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای و تسهیلات زیادی بهره‌مند بود. ترامپ و دیگر مسئولان بلندپایه بارها اعلام کردند که داعش ساخته دست باراک اوباما و هیلاری کلینتون بود.

*حرکت کشتی های سوخت ایران، آمریکا و اسرائیل را سردرگم کرد
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان گفت که بارگیری و حرکت کشتی های حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران به لبنان باعث سردرگمی و گیج شدن آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

نصرالله افزود که پیروزی بر گروه تروریستی داعش در آزادسازی این بلندی های مهم ساده حاصل نشد و با شجاعت به دست آمد.

وی ادامه داد که چهار پیش رشادت ها و ایثارگری های فراوانی برای آزادسازی بلندی های موسوم به «عی» از چنگال تروریست های داعش انجام شد.

نصرالله افزود که سفارت آمریکا در لبنان محل فتنه و خرابکاری است و آمریکا به عنوان موسس گروه تروریستی داعش مانع از مبارزه و جنگ دولت لبنان با داعش شد. داعش ساخت آمریکا بود وی تاکید کرد که پیروزی که در این جنگ به دست آوردیم، ساده و رایگان نبود، بلکه حاصل فداکاری، صبر و استقامت بود.

نصرالله افزود که اشغال این ارتفاعات توسط داعش در 4 سال پیش بخشی از جنگ جهانی علیه سوریه و پروژه ای خطرناک در منطقه بود که با ایثارگری و شجاعت نیروهای مقاومت خنثی شد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد که داعش قصد داشت تمام سوریه را کنترل کند و لبنان بخشی از پروژه آن بود. هدف داعش رسیدن به «پالمیرا» در «قلمون» بود و اگر می توانست این کار را انجام دهد ، نبرد سخت تر می شد. وی بیان کرد که داعش از حمایت بین المللی و منطقه ای و امکانات عالی برخوردار بود و هزاران نفر از افراد مسلح تروریست های خود را به منطقه آورده بود.

وی با اعلام اینکه داعش مولود آمریکا است، یادآور شد که ترامپ و دیگر مقامات ارشد این کشور از جمله هیلاری کلینتون و باراک اوباما بارها اعلام کرده اند که داعش را آنها ایجاد کردند.

نصرالله افزود که داعش تهدیدی دائمی برای حومه دره بقاع، بیروت و ارتش لبنان بود و این در مدارک و مستندات های آنها ثبت شده است. وی گفت که دولت نتوانست در مقابله با تروریست ها و دفاع از شهرها و روستاهای لبنان در برابر داعش ابتکار عمل به خرج دهد.

دبیر کل حزب الله اظهار کرد که سفارت آمریکا در بیروت با تهدید به توقف کمک به ارتش مانع از مقابله لبنانی ها با داعش شد. وی ادامه داد که میشل عون، رئیس جمهوری لبنان تسلیم فشارهای آمریکا برای عدم مداخله در مقابله با تروریسم نشد. حزب الله زمانی وارد جنگ شد که به اراده و خواست مردم از مسلمانان و مسیحیان پاسخ نشان داد.

نصرالله بیان کرد که حزب الله پس از آنکه دولت مسئولیت آزادسازی سرزمین و دفاع از مردم خود را بر عهده گرفت، در جنگ مداخله کرد. وی اضافه کرد که رزمندگان مقاومت در نبرد برای آزادسازی حومه شهر فداکاری های زیادی کردند و داوطلبان زیادی در میان آنها بودند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که آزادی و شکست تروریسم ها در نتیجه فداکاری های چندین ساله ارتش سوریه و لبنان و مردم هر دو کشور رخ داد.

نصرالله گفت که نبرد چهار سال پیش برای آزادسازی این ارتفاعات تجربه ای جدید بود که افتخار آن برای ارتش، مردم و مقاومت ثبت شده است. وی اظهار کرد که نبرد ما برای حفاظت از لبنان، آزادسازی سرزمین و مقابله با تجاوز بود و ما در این معادله سه گانه پیروز شدیم.

دبیرکل حزب الله ادامه داد که در خط مقدم پیروزی معادله طلایی، سلاح مقاومت است که برخی به دنبال برچیدن آن هستند.

نصرالله در خطاب و با هشدار به تروریست ها و تکفیری ها گفت که اگر برگردید، ما برخواهیم گشت.

*پروژه ای که برای منطقه تهیه و تدارک شده بود در حال فروپاشی است
وی با تاکید بر اینکه پروژه ای که برای منطقه تهیه و تدارک شده بود در حال فروپاشی است، افزود: آنچه امروز در افغانستان شاهد آن هستیم صحنه کامل شکست، فروپاشی و سقوط آمریکایی ها است.

نصرالله گفت که تجربه افغانستان همچنین سقوط شدید اخلاق را به همراه داشت و این در رفتار با فراریان در فرودگاه کابل نشان داده شد.

وی ادامه داد که این هواپیماها و بالگردهای آمریکایی بودند که رهبران و کادرهای داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کردند و ایالات متحده قصد داشت همه کشورهای همسایه افغانستان را با هم وارد اختلاف و نزاع کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که داعش یک ابزار آمریکایی است و تجربه افغانستان باید برای همه کشورها درس عبرت باشد. خود اروپایی ها اعتراف کردند که ایالات متحده در خروج از افغانستان با آنها مشورت نکرده است.

نصرالله ادامه داد: کسانی که روی ایالات متحده حساب باز کرده اند باید از نحوه برخورد وی با متحدانش در افغانستان درس بگیرند.

وی با اشاره به تحریم و محاصره گسترده لبنان از طریق ایجاد موانع اقتصادی و تهدید تحریم های آمریکا گفت که قانون سزار نه تنها محاصره سوریه بلکه برای محاصره لبنان بود.

دبیرکل حزب الله ادامه داد که قانون سزار درها را به روی بیشتر لبنانی هایی که می خواهند در سوریه سرمایه گذاری کنند، بست. آمریکایی ها از هرگونه امکاناتی که بتواند اقتصاد لبنان را احیا کند مانند حل مساله برق جلوگیری می کنند.

وی بیان کرد که بدون ممنوعیت آمریکا، ما می توانستیم بخش برق و گاز لبنان را احیا کنیم، اگر لبنانی ها صدای خود را در برابر آمریکایی ها بلند می کردند، ما از تحریم ها معاف می شدیم.

نصرالله خطاب به آمریکایی ها گفت که اگر مردم لبنان به شما علاقه مند بودند، لبنان را از تحریم ها معاف می کردید.

وی افزود که ما با ایرانی ها توافق کردیم که سومین کشتی سوخت را بارگیری و ارسال شود و برای رفع مشکل سوخت و در مرحله بعدی به محموله بیش از سه کشتی نیاز داریم.

دبیرکل حزب الله همچنین با اشاره به اوضاع سیاسی لبنان تاکید کرد که تشکیل سریع دولت در شرایط کنونی و برای حل و فصل بحران ها بسیار مهم است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما