plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۱۸۳۶۹

وقوع ششمین انفجار؛ کشتار و وحشت در کابل فراگیر شد

چهار انفجار از شش انفجاری که در کابل شنیده شده است، به دلیل انهدام مهمات و تسلیحات توسط نیروهای آمریکایی بوده است. شمار تلفات دو انفجار خونین دیروز پنجشنبه به حدود ۱۰۰ نفر رسید و دستکم ۱۲ نظامی آمریکایی کشته شدند.
وقوع ششمین انفجار؛ کشتار و وحشت در کابل فراگیر شد
به گزارش ایصال نیوز، پس از حملات تروریستی عصر پنجشنبه در کابل، پایتخت افغانستان؛ صدای چهار انفجار دیگر از نزدیکی فرودگاه به گوش رسید. ششمین انفجار با صدای سهمگینی همراه بود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان دیشب در توئیتر ضمن اشاره به آنکه انفجارهای مذکور «از سوی نیروهای آمریکایی برای از بین بردن تجهیزات خود» صورت گرفته از مردم کابل خواست «تشویش» و نگرانی نداشته باشند.

از سوی دیگر بی بی سی به نقل از مقامات ارشد وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که دست‌کم ۲۱۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند. شمار تلفات هر ساعت رو به افزایش است.

اسکای نیوز بامداد جمعه از افزایش آمار کشته شدگان دو انفجار دیروز، به۱۰۰نفر خبر داد.

اورژانس بیمارستان کابل در توئیتر از ادامه انتقال مجروحان که در میان آنها زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورد، خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس مقامات آمریکایی معتقدند که این انفجار قطعا توسط داعش صورت گرفته است.

از  سووی دیگر به گزاارش رویترز، ژنرال مک‌کنزی فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» گفت که در انفجار‌های کابل حداقل ۱۲ سرباز آمریکایی جان خود را از دست دادند و ۱۵ سرباز دیگر زخمی شدند.

*داعش مسئولیت انفجارهای کابل را برعهده گرفت
گروه تروریستی داعش در حساب کاربری‌ خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجارهای کابل را به عهده گرفت. رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که چهار انفجار پنجشنبه شب که در سراسر کابل شنیده شده است، ساختمان مهمات و تجهیزات در کابل بود که به دست نیروهایی که توسط آمریکا پشتیبانی می‌شوند، منفجر شد تا بدست طالبان نیفتد.

*واکنش ترامپ به انفجارهای کابل
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که توافق با طالبان برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در دولت او حاصل شد، در بیانیه‌ای ضمن اظهار تاسف شدید از کشته شدن ۱۲ نیروی نظامی آمریکا در انفجار محوطه فرودگاه کابل گفت که «نباید اجازه می دادیم این حادثه رخ دهد».

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سخنانی اعلام کرد، کسانی که عوامل حمله در نزدیکی فرودگاه کابل بودند، بدانند که «ما نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم. دستور دادیم پایگاه های داعش در افغانستان هدف قرار گیرد.»

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیشب بر ادامه روند خارج کردن نظامیان و مردم غیرنظامی از طریق فرودگاه کابل علی رغم انفجارهای دیروز خبر داد. وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از هزار شهروند آمریکا در افغانستان هستند، گفت که هلی کوپتر های آپاچی، پهپادهای MQ-9 Reaper، جنگنده های F-15 و AC-130 در حال پرواز بر فراز افغانستان هستند.

ژنرال مکنزی همچنین گفت که درباره تامین امنیت بیرون فرودگاه با اعضای طالبان مذاکره کرده اند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : اناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما