plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۱۷۶۵۳

آمار جهانی مبتلایان به کرونا از ۱۸۹ میلیون نفر عبور کرد

گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا بامداد پنجشنبه به ۱۸۹ میلیون و ۸۶ هزار نفر رسیده است. اندونزی و برزیل رکورد دار ابتلا به کرونا در در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
آمار جهانی مبتلایان به کرونا از ۱۸۹ میلیون نفر عبور کرد
به گزارش ایصال نیوز، مرکز وب سایت آماری ورلد میتِرز (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند، شمار مرگ و میر جهانی کرونا را تا بامداد پنجشنبه ۴ میلیون و ۷۳ هزار و ۷۷۴ نفر اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در برزیل که در چند روز گذشته شاهد افزایش تلفات کرونا بوده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ هزار و ۶۶۴ نفر به کووید ۱۹مبتلا شده و یک هزار و ۵۷۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در برزیل به ۱۹ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۷۲۹ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۵۳۷ هزار و ۴۹۸ نفر رسیده است.

همچنین شمار بهبود یافتگان کووید ۱۹ در برزیل ۱۷ میلیون و ۸۵۸ هزار نفر گزارش شده است.

در کنار برزیل، اندونزی دیگر کشور مستقر در حوزه آسیای شرقی به تازگی شاهد افزایش مبتلایان کرونا در چند روز گذشته بوده است، بطوریکه تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۹۹۱ نفر در این کشور به علت ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در اندونزی به ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۴۶ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۶۹ هزار و ۲۱۰ نفر رسیده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورلد میتِرز، پس از آمریکا، کشورهای هند، برزیل، روسیه، فرانسه و ترکیه به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

گفتنی است سازمان جهانی بهداشت با هشدار نسبت به شیوع گونه های کرونایی «دلتا» و «لامبدا» و با تاکید بر لزوم افزایش واکسیناسیون جهانی کرونا، همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را بهترین راه مقابله با کرونا اعلام کرده است. 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما