plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۱۷۵۹۷
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

بستری بیماران کرونایی در اصفهان ۲۰ درصد افزایش یافت

موارد ابتلا و بستری زیاد شده است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان در یک هفته اخیر ۲۰ درصد افزایش یافت و روند صعودی آن سرعت بالایی دارد.
بستری بیماران کرونایی در اصفهان ۲۰ درصد افزایش یافت
به گزارش ایصال نیوز، آرش نجیمی در گفت و گویی افزود: امروز تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستانهای استان اصفهان به نزدیک یکهزار و ۲۰۰ نفر رسید که نسبت به یک هفته گذشته افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها اوائل تیر امسال حدود ۸۰۰ نفر بود، تصریح کرد: در دو هفته اخیر این آمار شتاب گرفت و به بالای یکهزار نفر رسید.

نجیمی با اشاره به افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان اصفهان، اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد از نمونه تست کرونا در استان مثبت است درحالیکه این شاخص در یک تا دو هفته اخیر حدود ۳۰ درصد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه هنوز در ابتدای موج پنجم کرونا در استان هستیم و هنوز به اوج خود نرسیده است، گفت: موارد ابتلا و بستری زیاد شده است اما درباره بیماران بدحال و فوتی انتظار داریم که در دو هفته آینده افزایش یابد.

به گفته وی، با توجه به واکسیناسیون سالمندان در سال جاری ممکن است موارد فوت چندان افزایش نیابد اما برای نتیجه گیری و اعلام نظر قطعی در این زمینه به زمان ۲ تا سه هفته آینده نیاز داریم تا بینیم وضعیت بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه چگونه است.

وی با اشاره به دستور استانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بیمارستان‌های امین و خورشید در کلانشهر اصفهان به عنوان بیمارستان مرجع کرونا فعالیت می‌کنند و از امروز نیز بیمارستان‌های میلاد، عسگریه، شهید مطهری و یکی از بیمارستان های تامین اجتماعی بر اساس دستور ابلاغ شده نسبت به پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ اقدام خواهند کرد.

نجیمی افزود: نحوه خدمات رسانی سایر بیمارستان‌های استان بر اساس هفدهمین دستورالعمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشخص شده است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر یکهزار و ۱۹۲ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۱۷۷ نفر آنها بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

همچنین در شبانه روز گذشته از ۲ هزار و ۱۲۵ نمونه تست کرونا در استان اصفهان، ۷۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری کوویدد ۱۹ شهرستان های اصفهان، کاشان، اردستان، خمینی شهر و آران و بیدگل در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) قرار دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما