plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۱۶۹۲۰

الکاظمی: تعداد آمریکایی ها در عراق را تا ۶۰ درصد کاهش داده ایم

نخست وزیر عراق در پاسخ به سوالی درباره خروج نیروهای آمریکایی از کشورش تاکید کرد: پیش از دوره سوم مذاکرات موفق شدیم تعداد نیروهای امریکایی را در عراق به بیش از ۶۰ درصد کاهش دهیم و به زودی یک کمیته فنی، کار تعیین جدول زمانبندی برای خروج باقیمانده نظامیان آمریکایی را آغاز می کند.
الکاظمی: تعداد آمریکایی ها در عراق را تا ۶۰ درصد کاهش داده ایم
به گزارش ایصال نیوز، مصطفی  الکاظمی در پاسخ به این پرسش خبرگزاری ایرنا که گفتگوهای راهبردی بین عراق و آمریکا تاکنون چه نتایجی داشته است؟ آیا نیروهای آمریکایی از عراق خارج خواهند شد؟ اظهار نظرهای ضد و نقیضی در این زمینه وجود دارد. نظر شما در این زمینه چیست؟ اظهار داشت: در طول یک سال گذشته تاکنون سه دور گفت وگوی راهبردی با آمریکا برگزار کرده‌ایم و در دور دوم، رییس جمهوری سابق آمریکا، ترامپ تعهد داد که نیروهای آمریکایی از عراق خارج خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از دوره سوم مذاکرات موفق شدیم تعداد نیروهای امریکایی را در عراق به بیش از ۶۰ درصد کاهش دهیم. به زودی کمیته فنی که در دور سوم گفت و گوها مورد توافق قرار گرفت، کار خود را برای تعیین جدول زمانبندی خروج باقیمانده نیروهای رزمی آمریکایی از عراق آغاز می کند.

نخست وزیر عراق در عین حال تاکید کرد: همکاری امنیتی بزرگی با جمهوری اسلامی ایران داشتیم و موفق شدیم که از طریق این هماهنگی‌ها و همکاری‌ها و انجام عملیات پیشدستانه، پاره‌ای حملات که دشمنان ایران و داعشی‌ها برای ضربه زدن به امنیت داخلی ایران را در سر داشتند، مانع شویم.

الکاظمی با بیان اینکه امیدوارم شاهد تفاهم و نتائج خوبی در توافق وین در راستای منافع ملت‌های منطقه و جهان باشیم، گفت: مبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و عراق بسیار بزرگ است و انتظارات ما این است که به بیش از ۲۱ میلیارد در سال برسد.

وی همچنین اظهارداشت: به زودی نشست کمیته سلامت و بهداشت (عراق) برگزار می‌شود و از مسائل مطرح در این جلسه، موضوع شرایط زیارت اربعین حسینی (ع) است. در نشست کمیته سلامت و بهداشت، افق یافتن راه حلی برای قضیه زیارت (اربعین) بررسی می‌شود.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما