کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

الکاظمی: تعداد آمریکایی ها در عراق را تا ۶۰ درصد کاهش داده ایم

14 خرداد 1400 ساعت 18:30

نخست وزیر عراق در پاسخ به سوالی درباره خروج نیروهای آمریکایی از کشورش تاکید کرد: پیش از دوره سوم مذاکرات موفق شدیم تعداد نیروهای امریکایی را در عراق به بیش از ۶۰ درصد کاهش دهیم و به زودی یک کمیته فنی، کار تعیین جدول زمانبندی برای خروج باقیمانده نظامیان آمریکایی را آغاز می کند.


به گزارش ایصال نیوز، مصطفی  الکاظمی در پاسخ به این پرسش خبرگزاری ایرنا که گفتگوهای راهبردی بین عراق و آمریکا تاکنون چه نتایجی داشته است؟ آیا نیروهای آمریکایی از عراق خارج خواهند شد؟ اظهار نظرهای ضد و نقیضی در این زمینه وجود دارد. نظر شما در این زمینه چیست؟ اظهار داشت: در طول یک سال گذشته تاکنون سه دور گفت وگوی راهبردی با آمریکا برگزار کرده‌ایم و در دور دوم، رییس جمهوری سابق آمریکا، ترامپ تعهد داد که نیروهای آمریکایی از عراق خارج خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از دوره سوم مذاکرات موفق شدیم تعداد نیروهای امریکایی را در عراق به بیش از ۶۰ درصد کاهش دهیم. به زودی کمیته فنی که در دور سوم گفت و گوها مورد توافق قرار گرفت، کار خود را برای تعیین جدول زمانبندی خروج باقیمانده نیروهای رزمی آمریکایی از عراق آغاز می کند.

نخست وزیر عراق در عین حال تاکید کرد: همکاری امنیتی بزرگی با جمهوری اسلامی ایران داشتیم و موفق شدیم که از طریق این هماهنگی‌ها و همکاری‌ها و انجام عملیات پیشدستانه، پاره‌ای حملات که دشمنان ایران و داعشی‌ها برای ضربه زدن به امنیت داخلی ایران را در سر داشتند، مانع شویم.

الکاظمی با بیان اینکه امیدوارم شاهد تفاهم و نتائج خوبی در توافق وین در راستای منافع ملت‌های منطقه و جهان باشیم، گفت: مبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و عراق بسیار بزرگ است و انتظارات ما این است که به بیش از ۲۱ میلیارد در سال برسد.

وی همچنین اظهارداشت: به زودی نشست کمیته سلامت و بهداشت (عراق) برگزار می‌شود و از مسائل مطرح در این جلسه، موضوع شرایط زیارت اربعین حسینی (ع) است. در نشست کمیته سلامت و بهداشت، افق یافتن راه حلی برای قضیه زیارت (اربعین) بررسی می‌شود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 16920

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/16920/الکاظمی-تعداد-آمریکایی-عراق-۶۰-درصد-کاهش-داده-ایم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir