plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۱۶۵۸
هشدار به عراق درباره ترامپ و داعش

سید حسن نصرالله: ترامپ نفت عراق را حق خود می‌داند

طرح داعش نابود کردن ارتش‌ها و ملت‌هاست
سید حسن نصرالله عصر امروز (پنج‌شنبه)، به مناسبت سالروز شهادت «سید مصطفی بدرالدین» مقلب به «ذوالفقار» از فرماندهان مهم حزب‌الله، با اشاره به نقش مهم و رشادتهای این شهید مقاومت گفت: نیروهای اسرائیلی اگر وارد لبنان شوند مقابل چشم دنیا نابود می‌شوند
سید حسن نصرالله: ترامپ نفت عراق را حق خود می‌داند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از العالم، سید حسن نصرالله ابتدای سخنان خود را به تمجید از شهید بدرالدین اختصاص داد و در خصوص ویژگی‌های شهید، گفت، «او از نسلی است که در عنفوان جوانی به مسیر مقاومت پیوست و یکی از فرماندهان شد» وی در ادامه به وضعیت مقاومت لبنان و مزارع شبعا و نیز به حوادث سودان الجزایر و یمن اشاره کرد و بر مقاومت ملتها در برابر توطئه های استکبار و ایادی منطقه ای آن تاکید کرد.
رهبر حزب الله لبنان در بخشی از سخنان خود به اهمیت عراق برای مقابله با داعش و طرح های مداخله جویانه آمریکا در عراق پرداخت و با اشاره به حوادث سوریه گفت: در سوریه توطئه‌ای آمریکایی، اسرائیل و سعودی در جریان بود که برخی کشورهای خلیج [فارس] نیز در آن حضور داشتند، آمریکا، عربستان و این کشورها با همه کسانی که آوردند و پول دادند، تلاش کردند که در سوریه تغییر ایجاد کنند. از جمله اسناد و شواهد داعش است. داعش چگونه توانست بر حدود چهل تا چهل‌وپنج درصد خاک سوریه مسلط شود؟
وی افزود: برنامه این بود که سوریه و سران آن تسلیم شوند. اما سوریه تسلیم اراده و دیکته آمریکا نشد آن هم در زمانی که همه جز ایران و برخی نیروهای مردمی تسلیم شده بودند. اینکه سوریه به پایان خط برسد، به برادران خود در عراق هشدار می‌دهم که ترامپ در حال اجرای وعده‌های انتخاباتی خود است. هر آنچه در تبلیغات گفته بود دارد انجام می‌دهد. انتقال سفارت به قدس و خروج از توافق هسته‌ای ایران و طرح کردن طرح معامله قرن. از جمله چیزهایی که گفتند این است که عربستان سعودی گاو شیرده است و باید بدوشدش و دوشیدش. گفت یا نگفت؟!
حسن نصرالله تصریح کرد: از جمله دیگر چیزهایی که آمریکائی ها گفتند این است که نفت [منطقه] حق آنان است. در انتخابات گفتند. گفتند می‌رویم به منطقه و نفت عراق را می‌گیریم و پولی که دادیم، می‌گیریم. این پیشینه ترامپ است. او نفت عراق را حق خود می‌داند. داعش وسیله آمریکا بود برای این هدف. داعش در شرق فرات کجاست؟ کجا رفت؟ چه کسی دارد داعش را به افغانستان می‌برد؟ بنابراین داعش کارکردی دارد. طرح داعش نابود کردن ارتش‌ها و ملت‌هاست. جدای از اینکه شکست خورده یا نخورده، باید گفت که اهداف بزرگی را محقق کرد. آبشاری از خون راه نینداخت؟ تخریب‌هایی که کرده سال‌ها زمان نیاز ندارد که درست شود؟ ارتش و مردم را از بین نبرد؟ داعش هنوز تهدید به شمار می‌رود. درست است. خلافت ادعایی و حکومت ادعایی آنان تمام شد. مساحت زیادی از عراق و سوریه که اشغال بود، آزاد شد. اما داعش و اندیشه و فکر آن و انتحاری‌های آن هنوز هستند. و ممکن است در عراق دوباره بازسازی و راه‌اندازی شود. داعش برای عراق و سوریه هنوز تهدید است. داعش مأموریت دارد در افغانستان جنگ را ادامه دهد تا اینکه به آسیای میانه برسد.
انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما