plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۱۶۱۱۱

غوغا در فوتبال جهان؛ مخالفت با ایجاد سوپرلیگ اروپا

12 باشگاه بزرگ اروپایی پس از ماه ها مذاکره و به رغم تهدیدات شدیداللحن یوفا و فیفا دست به تاسیس سوپر لیگ اروپا زدند که با مخالفت های رسممی و غیر رسمی زیادی روبرو شد.
غوغا در فوتبال جهان؛ مخالفت با ایجاد سوپرلیگ اروپا
به گزارش ایصال نیوز، جنگ بزرگی که به نام سوپرلیگ اروپا یکشنبه شب برپا شد با مخالفت شدید و فوری فیفا و یوفا روبرو شد.

رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، اینتر، میلان و یوونتوس دوازده عضو موسس سوپر لیگ اروپا هستند.

در بیانیه ای 12 باشگاه موسس این پروژه کلید خوردن تورنمنتی را اعلام کردند که حمله ای مستقیم به یوفا و چمپیونزلیگ است.

"امروز دوازده باشگاه معتبر فوتبال اروپا گرد هم آمده اند تا اعلام کنند که با تأسیس یک رقابت جدید میان‌هفتگی، سوپر لیگ، تحت مدیریت باشگاه های موسس آن موافقت کرده اند." و این جملات آغاز جنگی تمام عیار بین ارکان فوتبال اروپا و جهان با بزرگترین باشگاه‌های اروپایی بود. جنگی که پیش از این در پشت پرده در جریان بود و اکنون به تمامی عیان شده است.

* سوپر لیگ: واکنش ها به انتشار خبر

الکساندر چفرین،رئیس یوفا تایید کرد تیم های حاضر در سوپرجام اروپایی از لیگ قهرمانان حذف خواهند شد.

اسکای و برخی دیگر خبرگزاری ها مدعی شدند که توافقنامه ای 23 ساله بین تیم‌های حاضر در سوپر لیگ اروپایی امضا شده و آنها ملزم هستند که طی این مدت در این بازی‌ها به میدان بروند.

*حمله تند رئیس یوفا به موسسان سوپرلیگ:
چفری گفت: «هرچه زودتر ما باید تیم های خواهان حضور در سوپر لیگ اروپایی را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کنیم. من هرگز چنین افرادی ندیده ام. آندره آ آنیلی کسی بوده که بیش از بقیه من را ناامید کرده است. من هرگز شخصی به دروغگویی او ندیده ام. بعد از ظهر شنبه آنیلی به من گفت همه این ها شایعه است. او به من گفت که یک ساعت دیگر با تو تماس می گیرم اما گوشی خود را خاموش کرد. وضعیتی که من تا به امروز در زندگی خود ندیده بودم را بالاخره تجربه کردم. اسمشان را گذاشته اند باشگاه های بزرگ. مشخص است که این باشگاه های مثلا بزرگ اکنون خیلی هم بزرگ نیستند. یوونتوس قبلا سری بی بوده. منچستریونایتد قبل سرالکس فرگوسن اصلا معلوم نبود کجا بود.»

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، تایید کرد هر بازیکنی در رقابت‌های سوپرلیگ اروپایی به میدان برود اجازه حضور در رقابت‌های یورو و جام جهانی را نخواهد داشت.

*باشگاه والنسیا با انتشار بیانیه ای مخالفت خود با شکل گیری سوپرلیگ اروپا را نشان داد. طبق ادعای لارپوبلیکا، سه باشگاه ورونا، کالیاری و آتالانتا از اتحادیه فوتبال ایتالیا درخواست اخراج یوونتوس، اینتر و میلان را از سری آ کرده اند. یووه، میلان و اینتر که به سوپرلیگ اروپا پیوسته اند خشم دیگر باشگاه های ایتالیایی را موجب شده و متهمند که تنها به منافع مالی خود فکر کرده اند.  

* باشگاه لیلسترم اس کا نروژ با انتشار توئیتی که دو باشگاه منچستریونایتد و لیورپول را هدف گرفته، علیه سورپلیگ موضع گیری کرد:« لیورپول و منچستریونایتد عزیز؛ شما بیش از هر باشگاهی در دنیا در نروژ هوادار دارید حتی بیشتر از باشگاه های داخلی کشور اما گویا این برای تان کافی نیست. به یاد داشته باشید که این چه امتیاز گران بهایی است.»

*کمیته اجرایی یوفا در رای گیری که به صورت ناشناس برگزار شد، رای به تغییر فرمت چمپیونزلیگ از سال 2024 و برگزاری این رقابت ها با حضور 36 تیم داد. در بین رای دهندگان ناصر الخلیفی، رییس PSG، نیز حضور داشت.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما