plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۱۵۹۵۶

کودتاگران اعتراضات مردم میانمار را به خاک و خون کشیدند

بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی میانمار به سمت معترضان در شهر باگو دست‌کم 80 نفر کشته شدند.
کودتاگران اعتراضات مردم میانمار را به خاک و خون کشیدند
به گزارش ایصال نیوز، تظاهرات مردم میانمار علیه کودتای نظامی و دستگیری وزرای منتخب دولت در شهر باگو ادامه یافت. دیروز شنبه بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی به سمت معترضان دست‌کم 80 نفر کشته شدند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت به نقل شاهدان عینی، سربازان میانمار در برخورد با معترضان از نارنجک و سلاح‌های سنگین استفاده کردند.

از سوی دیگر، وبگاه خبری «میانمار ناو» نیز طی گزارشی اعلام کرد که در کمین شهروندان در شهر تامو برای کاروان ارتش، 3 سرباز به قتل رسیدند.

ارتش میانمار روز اول فوریه سال جاری در پی بازداشت میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است. نظامیان در بیانیه‌ای تاکید کردند که این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات 8 نوامبر 2020 انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته‌اند.

اعتراضات مردمی علیه کودتا در میانمار از روز 6 فوریه آغاز شد و کماکان ادامه دارد و تاکنون در شهرهای مختلف این کشور 618 معترض بر اثر مداخله نیروهای امنیتی جان باخته‌اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما