plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۱۵۶۵۷

پاپ ۱۰ درصد از حقوق کاردینال‌ها را به خاطر شرایط کرونایی کم کرد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های واتیکان دستور داده حقوق کاردینال‌ها و دیگر روحانیون از ابتدای ماه آوریل تا ۱۰ درصد کمتر شود.
پاپ ۱۰ درصد از حقوق کاردینال‌ها را به خاطر شرایط کرونایی کم کرد
به گزارش ایصال نیوز، دیروز چهارشنبه، ۲۴ مارس، واتیکان در نامه‌ای رسما اعلام کرد که پاپ در دستوری شرح کسری‌های حقوق و مزایا را که از روز نخست آوریل (هفته آینده) به اجرا در خواهد آمد تشریح و ابلاغ کرده است.

در حالی که کاردینال‌ها به عنوان روحانیون عالیرتبه واتیکان با ۱۰ درصد کسری حقوق روبرو خواهند شد، از حقوق دیگر کارمندان چون کشیش‌ها هم بین ۳ تا ۸ درصد کم خواهد شد و افزایش حقوق سالانه‌ای از پیش تعیین شده هم تا بهار دو سال دیگر - ۲۰۲۳- به تعویق خواهد افتاد.

از زمان آغاز همه‌گیری کرونا درآمدهای واتیکان که بخش مهمی از آن ناشی از گردشگری و موزه آن است به شدت کاهش یافته به طوری که واتیکان اعلام کرده امسال با دست کم ۵۰ میلیون یورو کسری بودجه روبرو خواهد شد.

با این حال، پاپ فرانسیس پیش‌تر گفته بود تصمیم ندارد کسی را در این دوران پر مشقت اقتصادی از کار بی‌کار کند.

اکنون با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها، رهبر واتیکان دستور داده حقوق کاردینال‌ها و دیگر روحانیون از ابتدای ماه آوریل تا ۱۰ درصد کمتر شود تا به تعدیل نیرو در این کانون اصلی مسیحیت نیازی نباشد.

واتیکان امیدوار بود که با آغاز بهار بتواند درهای این کلیسا و موزه جوار آن را باز کند اما با توجه به رشد دوباره آمارهای کرونا در ایتالیا و اروپا چنین اتفاقی نیفتاد.

 آن طور که گمان می‌رود حقوق کاردینال‌ها رقمی حدود ۵۹۰۰ دلار در ماه است. واتیکان مسکن یا کمک هزینه مسکن آنها را هم تامین می‌کند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما