plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۵۵۷
با میانجیگری روسیه بین اسرائیل و سوریه

رژیم صهیونیستی با دریافت بقایای جسد سرباز خود، دو زندانی سوری را آزاد می‌کند

احتمالا چند تبعه سوری با وساطت روسیه بزودی آزاد شوند
زکریا باومل، سرباز رژیم صهیونیستی که متولد آمریکا بود، در ۲۱ خرداد ۱۳۶۱ در ۲۱ سالگی در لبنان ناپدید شد. این نبرد در زمان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای سوریه در خاک لبنان روی داد و طی آن دست کم ۲۰ سرباز صهیونیستی کشته شدند.ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اخیرا گفت که مأموران ویژه روسی مستقر در سوریه بقایای جسد یک سرباز اسرائیلی را که ۳۷ سال پیش در لبنان ناپدید شده بود، پیدا کرده‌اند.
رژیم صهیونیستی با دریافت بقایای جسد سرباز خود، دو زندانی سوری را آزاد می‌کند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، اسرائیل در عوض دریافت بقایای جسد یک سرباز خود که ۳۷ سال پیش گم شده بود، دو زندانی تبعه سوریه را آزاد می‌کند. یک مقام دولت دمشق نیز به خبرگزاری رویترز گفت ممکن است بیش از دو تبعه سوریه با پادرمیانی روسیه از زندان اسرائیل آزاد شوند.
این تبادل پس از آن نهایی شد که روسیه بقایای جسد یک سرباز اسرائیلی به نام زکریا باومل را بعد از ۳۷ سال در سوریه پیدا کرده و به اسرائیل فرستاد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سه هفته پیش در یک تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تأیید کرد که نیروهای ارتش این کشور به کمک مقام‌های دولت سوریه که متحد آنها هستند، جسد باومل را کشف کرده‌اند. زکریا باومل، سرباز اسرائیلی که متولد آمریکا بود، در ۲۱ خرداد ۱۳۶۱ در ۲۱ سالگی در نبرد سلطان یعقوب لبنان به همراه دو سرباز دیگر ناپدید شده بود. این نبرد در زمان حمله ارتش اسرائیل به نیروهای سوریه در خاک لبنان روی داد و طی آن دست کم ۲۰ سرباز اسرائیلی کشته شدند.
تاکنون نام احمد خمیس و زیدان طویل به عنوان دو زندانی سوری که قرار است آزاد شوند، فاش شده است. به گفته مسئولان زندان اسرائیل، احمد خمیس که عضو گروه فلسطینی فتح است در سال ۲۰۰۵ میلادی در اردوگاه فلسطینیان یرموک تلاش کرده بود تا با ورود به یک پایگاه نظامی اسرائیل به سربازان حاضر در آنجا حمله کند. زیدان طویل نیز که از مسیحیان دروزی سوریه است در سال ۲۰۰۸ به دلیل قاچاق مواد مخدر دستگیر و زندانی شده است.
انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما