plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۱۵۱۰۵

وزیر خارجه عراق با دکتر ظریف دیدار کرد

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق در ادامه دیدار و مذاکرات خود با مقامات کشورمان، ظهر امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای خود دیدار کرد.
وزیر خارجه عراق با دکتر ظریف دیدار کرد
به گزارش ایصال نیوز، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در دومین سفرش ظرف یک ماه اخیر در تهران حضور دارد، ظهر امروز (شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه عراق پیش از ظهر امروز نیز با علی شمخانی دیدار کرده بود.

در دیدار وزیرخارجه عراق با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، فواد حسین، با ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در عراق اظهار داشت: امنیت و ثبات زیر ساخت توسعه اقتصادی و رفاه است و برای کشوری چون عراق که سالها درگیر مبارزه با تروریسم و ناامنی بوده برقراری امنیت اولین اولویت محسوب می شود.

وی با اشاره به توافقات انجام شده میان مسئولین دو کشور برای تادیه بدهی عراق به ایران که به دلیل تحریم‌های خارجی به تعویق افتاده اظهار داشت: با تلاش مستمر حوزه های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده و بزودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور روند پرداخت بدهی‌ها آغاز می‌شود.

دریابان علی شمخانی نیز با اشاره به تحرکات اخیر امریکا در عراق، تاخیر در اجرای قانون مصوب مجلس این کشور مبنی بر خروج نیروهای نظامی بیگانه از عراق را موجب افزایش تنش و تصاعد بحران در منطقه دانست.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق امروز شنبه در راس هیاتی وارد تهران شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما