plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۸۱۲۲

پایان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به عراق

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان سفر دوروزه نیمه شب یکشنبه بغداد را به مقصد تهران ترک کرد.
پایان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به عراق
به گزارش ایصال نیوز، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای دیدار رسمی و ملاقات با مقامات عالی سیاسی و امنیتی عراق به بغداد سفر کرده بود در پایان این سفر دو روزه، نیمه شب یکشنبه بغداد را به مقصد تهران ترک کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جریان این سفر ضمن ملاقات با برهم صالح رئیس جمهور، عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور، فالح فیاض مشاورامنیت ملی نخست وزیر عراق، پیرامون طیف وسیعی از موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد علاقه دو کشور با آن‌ها رایزنی کرد.

بنابر گزارش خبر گزاری صدا و سیما، شمخانی در این سفر با رهبران جریانات سیاسی اصلی عراق شامل سید عمار حکیم، العبادی، نوری المالکی وهادی العامری نیز دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این ملاقات ها بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حاکمیت، استقلال و اراده مردم عراق در همه زمینه‌ها تاکید کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و سعه صدر مجموعه گروههای سیاسی و جناحهای قومی و مذهبی هر چه سریعتر دولت برآمده از خواست و اراده مردم عراق اداره امور کشور بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما