plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۳۹۸۴

ترکیه از توانایی تشخیص بیماری کرونا در 10 ثانیه خبر داد

دانشمندان در دانشگاه بیلکنت آنکارا، با ایجاد یک سیستم تشخیص ویژه قادر شدند تا سرعت تشخیص ویروس کرونا را با ضریب اطمینان 99 درصد، به 10 ثانیه کاهش دهند.
ترکیه از توانایی تشخیص بیماری کرونا در 10 ثانیه خبر داد
به گزارش ایصال نیوز، مرکز تحقیقات ملی فناوری نانوی دانشگاه بیلکنت در آنکارا پایتخت ترکیه، سیستم تشخیص مبتنی بر فناوری نانو توسط محققان ترک ایجاد کرده که قادر است نوع جدید ویروس کرونا (کووید-19) را در 10 ثانیه، با ضریب اطمینان 99 درصد و بدون نمونه‌برداری از مخاط بینی تشخیص دهد.

انتظار میرود این نحوه تشخیص بیماری با تکنولوژی پیشرفته که با عنوان دیاگنوویر (Diagnovir) شناسایی و برای اولین بار در جهان از سوی دانشمندان ترکیه کشف و اختراع شده است٬ جایگزین تست‌های پی‌سی‌آر (PCR) در سراسر جهان شود.

پروفسور دکتر عبدالله آتالار رئیس دانشگاه بیلکنت در گفت‌وگویی اطلاعاتی در خصوص نتایج موفقیت‌آمیز تلاش‌های چندین ماهه و مشترک دانشمندان ترکیه که در این زمینه به محض مشاهده نخستین نمونه بیماری در ترکیه آغاز شده بود٬ ارائه کرد.

آتالار در این خصوص اظهار داشت: "پروژه تکمیل شده و روش توسعه یافته‌ای است که می‌تواند جایگزین PCR شود. این روش بسیار سریع است و در چند ثانیه نتیجه می‌دهد. اگر تست مثبت باشد، نتایج به صورت فوری در دسترس قرار می‌گیرد، اما در صورت منفی بود به دلیل کنترل‌های انجام شده، کمی بیشتر طول می‌کشد".

وی افزود: "در این روش تست‌های مثبتی که در روش پی‌سی‌آر نتیجه منفی داده، پس از گذشت چند روز از بیماری، براساس روش سابق نیز مثبت شده‌اند. این نحوه تست کاملا مختص ترکیه است".

وی همچنین تاکید کرد: بر این باورم که از این فناوری در سراسر جهان بهره‌مند خواهند شد. ما این موفقیت را مدیون مرکز تحقیقات ملی فناوری نانوی دانشگاه بیلکنت و همچنین اساتید هستیم".

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما