plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۸۳۷۵

تشخیص کووید-19 در بازۀ زمانی یک ساعته با روش جدید امکانپذیر شد

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد از هفته آینده از تکنولوژی بسیار پیشرفته ای در تشخیص فوری و قطعی ویروس کرونا استفاده خواهد کرد. با توجه به اینکه کووید-19 مدتی را بدون علائم در بدن پنهان می ماند، کوتاه کردن زمان تشخیص با این روش، نقش مهمی را در مقابله و مهار آن ایفا می کند.
تشخیص کووید-19 در بازۀ زمانی یک ساعته با روش جدید امکانپذیر شد
به گزارش ایصال نیوز، دانشمندان در آمریکا موفق به استفاده از روشی نوین در تست تشخیص کرونا شدند که فقط در مدت 45 دقیقه تا چند ساعت، وجود کرونا یا عدم آن را مشخص می کنند.

شبکه فاکس نیوز با اعلام این خبر افزود: متخصصان پزشکی آمریکا از چند روز دیگر با استفاده از روش جدید تشخیصی به نام«Cepheid Xpert Xpress SARS-CoV-2» این توانایی را پیدا خواهند کرد که بسیار سریع‌تر از گذشته، مثبت یا منفی بودن ویروس کرونا در افراد را بطور قطعی تشخیص دهند.

با توجه به اینکه ویروس کرونا مدتی را بدون علائم در بدن پنهان می ماند، کوتاه کردن زمان در تشخیص این ویروس با این روش، نقش مهمی را در مقابله و مهار آن ایفا می کند.

شرکت تولیدکننده این تکنولوژی نوین«سی فید» که مرکز آن در کالیفورنیا قرار دارد اعلام کرد در این روش، پس از نمونه گیری از بینی افراد آنرا در لوله های آزمایش مخصوص در دستگاه «GeneXpert» قرارداده و ظرف 45 دقیقه تا چند ساعت بطور قطعی نتیجه آزمایش مشخص خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این روش هفته آینده در مراکز تشخیصی و درمانی آمریکا به کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/* 
۴
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما