plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۱۳۷۹

عوامل انفجارهای خونین سریلانکا توسط پلیس شناسایی شدند

بیش از 210 کشته و بیش از 600 زخمی در هشت انفجار انتحاری
مقامات سریلانکا توانستند مسببین و سازمان دهندگان انفجارهایی که در روز یکشنبه رخ داد را شناسایی کنند.
عوامل انفجارهای خونین سریلانکا توسط پلیس شناسایی شدند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع سریلانکا گفت: عاملین این حادثه تروریستی شناسایی شدند. وی در ادامه افزود: در حال حاضر در این تحقیقات، افسران پلیس و پرسنل نظامی مشارکت می کنند. ما انتظار داریم که همه کسانی که پشت سر حملات تروریستی هستند، به زودی مجازات شوند. به گفته وی، دولت تمام اقدامات لازم را برای این امر انجام خواهد داد و آنها را صرف نظر از باورهای دینیشان تعقیب خواهیم کرد. هارشا دی سیلوا، وزیر اصلاحات اقتصادی سریلانکا نیز خبر از دستگیری 7 نفر در ارتباط با این حوادث داد.
همچنین در خصوص آخرین آمار، برخی خبرها حاکی است که در پی وقوع انفجارهای متعدد در روز جشن عید پاک در کلیساها و هتل های سریلانکا دستکم 210 نفر کشته و بیش از 600 نفر مجروح شدند، در بین کشته شدگان علاوه بر شهروندان سریلانکا حدود 40 تن از اتباع خارجی نیز وجود دارند.
دولت سریلانکا در این رابطه مقررات منع عبور و مرور در سراسر کشور وضع کرد واعلام کرد هر کاری را برای جلوگیری از خشونت های تروریستی انجام خواهد داد. مدارس و دانشگاهها از فردا بمدت  2 روز تعطیل شدند. مقامات سریلانکا از مردم خواستند ضمن حفظ آرامش،با هوشیاری هرگونه تحرک مشکوکی را به پلیس گزارش کنند.
رهبران و مقامات جهان ضمن تسلیت به ملت و دولت سریلانکا این کشتار غیرانسانی و ددمنشانه را محکوم نمودند.
جمهوری اسلامی ایران بنام ملت و دولت ایران نیز این حادثه را بشدت محکوم و با دولت و مردم سریلانکا ابراز همدردی نمود.
دکتر ظریف وزیر امورخارجه نیز در صفحه توییتر خود نوشت: «از حمله تروریستی علیه عبادت‌کنندگان در روز عید پاک در سریلانکا بسیار اندوهگین شدم. به مردم و دولت دوست سریلانکا تسلیت می‌گوییم و با قربانیان و خانواده‌های آن‌ها ابراز همدردی کرده و دعاگوی آن‌ها هستیم. تروریسم یک تهدید جهانی بدون دین است و باید به صورت جهانی محکوم شده و با آن مقابله شود.»  
گفتنی ست 70 درصد جمعیت جزیره 21 میلیونی سریلانکا را بودائیان تشکیل می‌دهند. بزرگترین اقلیت‌های دینی سریلانکا هندوها و مسلمانان هستند و شمار شهروندان مسیحی این کشور نیز یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام شده است. در سالهای اخیر سریلانکا بارها دچار بحران و درگیری شده است، اما این هشت انفجار انتحاری هماهنگ در یک روز، یکی از خونین ترین حادثه تروریستی در این کشور به‌شمار می رود.
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما