plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۱۳۷۲۷
در آئین بزرگداشت روز پرستار

روحانی: کادر درمانی به عنوان مدافعان سلامت، در خط مقدم مقابله با کرونا، انصافا نمره خوبی گرفتند

تبریک ولادت حضرت زینت کبری(س) و گرامیداشت روز پرستار
رئیس جمهور با تبریک ولادت حضرت زینت کبری(س) و گرامیداشت روز پرستار تاکید کرد که کادر درمانی ایران اسلامی به عنوان مدافعان سلامت، در خط مقدم مقابله با کرونا با از خودگذشتگی، انصافا نمره خوبی گرفتند و بی تردید وجدان عمومی در برابر آنان تواضع می کند.
روحانی: کادر درمانی به عنوان مدافعان سلامت، در خط مقدم مقابله با کرونا، انصافا نمره خوبی گرفتند
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در آئین بزرگداشت روز پرستار اظهارداشت: امروز مجموعه کادری که بار مسوولیت بهداشت و درمان کشور را بر عهده دارد نه تنها مورد اعتماد ایرانیان بلکه مورد اعتماد غیرایرانیان است و اینکه افرادی که در اروپا زندگی می کنند اما در صورت نیاز به عمل های جراحی ، راهی ایران می شوند، افتخاری برای ایران است.

رئیس جمهور با تجلیل از ایثار، فداکاری و جانفشانی کادر درمانی بویژه جامعه پرستاری کشور، گفت: بدون تردید فداکاری این عزیزان در تاریخ ثبت خواهد شد و ملت ایران خدمات این عزیزان را هرگز فراموش نخواهند کرد.

دکتر روحانی حضرت زینب کبری(س) را الگوی بی‌بدیل جامعه پرستاری کشور دانست و گفت: چه الگویی بالاتر از دخت امیرالمؤمنین(ع) که از یک طرف نزدیک‌ترین عزیزانش به شهادت رسیدند و از طرفی بایستی از کودکان که زیر شلاق ستمگران بودند، حفاظت می‌کرد و از طرف دیگر از امام سجاد(ع) پرستاری می‌نمود.

رئیس جمهور با بیان اینکه براساس آنچه در قرآن مجید آمده، در زندگی روزهایی برای امتحان روشن و آشکار وجود دارد، اظهارداشت: بدون شک دوران 8 سال جنگ تحمیلی، دوران جنگ اقتصادی و نیز موضوع کرونا از جمله آزمایش‌های بزرگ برای ملت ایران بود که البته اقشار مختلف مردم بویژه کادر درمان که داوطلبانه در همه این عرصه‌ها حضور داشتند، در این امتحانات سربلند و موفق بودند.

وی با بیان اینکه بخش بهداشت و درمان از اولویت‌های دولت تدبیر و امید و از جمله وعده‌های انتخاباتی در سال 92 بود، اظهارداشت: از ابتدای دولت یازدهم اجرای طرح تحول سلامت را در دستور کار قرار دادیم و امروز حتی منتقدین دولت نیز به موفقیت‌آمیز بودن این کار بزرگ اذعان دارند. به واسطه اجرای این طرح، هزینه‌های سرسام‌آور درمان، کاهش یافته است. همچنین در کنار اجرای این طرح بیمه سلامت و عمومی کردن بیمه برای همه مردم را به اجرا در آوردیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در 7 سال گذشته 36  هزار تخت جدید بیمارستانی اضافه شده و 40 درصد تخت‌های بیمارستانی به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفته است و تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو بیش از 2 برابر شده است.

 
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما