plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۲۹۲۱
پس از اتمام مهلت رأی گیری پستی پیش از موعد

آیین رسمی انتخابات ایالات متحده آمریکا ساعاتی پیش شروع شد

پیشتازی بایدن در دهکده ۱۲ نفره دیسکویل ناچ
پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زودتر از دیگر نقاط آمریکا، صبح امروز (سه‌شنبه) سوم نوامبر (۱۳ آبان) به وقت محلی. با پیروزی جو بایدن نامزد دموکراتها در گام اول در دهکده «دیکسویل ناچ»با پنج رای آغاز شد.
آیین رسمی انتخابات ایالات متحده آمریکا ساعاتی پیش شروع شد
به گزارش ایصال نیوز، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بطور سنتی از دهکده دیکسویل ناچ Dixville Notch واقع در ایالت نیوهمپشایر آغاز می شود و در این دوره نیز اهالی این دهکده در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه به وقت محلی، پای صندوق رای حاضر شدند و تمامی آرای به صندوق ریخته شده در این دهکده، به نفع جو بایدن نامزد دموکراتها بود.

در این دهکده کم جمعیت که تنها ۱۲ نفر در آن زندگی می کنند، ۵ نفر رای دادند و همه آنها بایدن را برای ریاست جمهوری کشورشان برگزیدند.

در انتخابات سال ۲۰۱۶ در این دهکده دو نفر به ترامپ و چهار نفر هم به هیلاری کلینتون رای داده بودند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی امروز به طور رسمی برگزار خواهد شد که تاکنون ۱۰۰ میلیون رای دهنده آرای زودهنگام خود را از طریق پست به صندوق های رای انداخته اند. این تعداد رای، حدود ۷۳ درصد کل تعداد آرا در انتخابات سال ۲۰۱۶ است.

گفتنی است، پیروزی جو بایدن در این دهکده ۱۲نفری و در گام نخست شمارش آرا در حالی است که تازه ترین نظرسنجی ها همچنان از پیشتازی جو بایدن نسبت دونالد ترامپ در این دوره از رقابت ها حکایت دارد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما