plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۱۱۶۰۲

ترامپ: انتخاب شوم در سه هفته‌ اول با ایران توافق می‌کنم

سخنان ترامپ مبنی بر مذاکره و توافق با ایران در حالی است که در عمل کلید مکانیزم ماشه علیه ایران را زده است. یکی از نخستین اقدامات دونالد ترامپ پس از آغاز به کار در کاخ سفید خروج از توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی بود.
ترامپ: انتخاب شوم در سه هفته‌ اول با ایران توافق می‌کنم
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه به وقت ایران، در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه فاکس نیوز دوباره به انتقاد از چین پرداخت، از کنار اتحادیه اروپا به سادگی عبور نکرد و در باره ایران گفت که اگر دوباره رئیس‌جمهور شود در همان سه هفته اول با ایران مذاکره می‌کند.

وی در خصوص مذاکره با ایران در صورت انتخاب مجدد گفت: «به هر حال، با ایران، در همان سه هفته اول معامله را تمام خواهم کرد. آنها منتظر هستند، آنها ناچار به انجام این معامله هستند.»

ترامپ در این گفت‌وگو با استیو هیلتون، مجری برنامه «انقلاب بعدی با استیو هیلتون» همچنین در مورد چین گفت: «هیچ کشوری بیش از چین ما را چند پاره نکرده است. البته اتحادیه اروپا هم چندان زیبا رفتار نکرده است. آنها نیز با ما بسیار وحشتناک رفتار می‌کنند. اما هیچ کشوری طی چند دهه اخیر به اندازه چین ما را نابود نکرده است.»

ترامپ پیش از این در نقد بایدن و روابط او با چین گفته بود که اگر بایدن رئیس‌جمهور شود، چین صاحب ایالات متحده می‌شود.

وی گفت: «آنها [چینی‌ها] صاحب جو بایدن هستند. آنها صاحب او هستند. آنها می‌خواهند من این دور به سختی ببازم. احتمالا فقط ایران در این شرایط حتی بیش از چین به باخت من در این رقابت علاقه دارد.»

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما