plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۳۷۳۵

ترامپ: بگذارید بگویم هم چین و هم ایران، می‌خواهند با ما توافق کنند!

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) در جمع هواداران خود در شهر منچستر ایالت نیوهمپشایر آمریکا مدعی شد که ایران و چین به دنبال توافق با او هستند.
ترامپ: بگذارید بگویم هم چین و هم ایران، می‌خواهند با ما توافق کنند!
به گزارش ایصال نیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (۲۵ مرداد/۱۶ اوت) در یک سخنرانی در «منچستر»، بزرگترین شهر ایالت «نیوهمپشایر» آمریکا بار دیگر ادعاهای غیردقیقی که قبلاً درباره ایران مطرح کرده را تکرار کرد. ترامپ در بخشی از سخنان خود مدعی شد که ایران و چین خواستار توافق با او هستند.
ترامپ گفت: «من هیچ وقت نگفتم مسئله چین مسئله راحتی خواهد بود، ولی سخت هم نیست. آنها می‌خواهند توافق کنند. همین دیروز با او (رئیس‌جمهور چین) گفت‌‌وگو کردیم. می‌خواهند توافق کنند. مجبورند توافق کنند.»
رئیس‌جمهور آمریکا در قسمت دیگری از این سخنرانی یکبار دیگر این ادعا که دولت آمریکا به موجب برجام به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار پول داده است را تکرار کرد و مدعی شد که واشنگتن ما به ازای این پول، چیزی به دست نیاورده است.
ترامپ ادامه داد: «ما به فاجعه [توافق هسته‌ای] ایران خاتمه دادیم. نظرتان درباره اینکه ما به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار پول و ۱.۸ میلیارد پول نقد دادیم چیست؟ پول نقد، پول نقد، پول نقد، پول نقد! ما هیچ چیز به دست نیاوردیم. آنها هم می‌خواهند توافق کنند. چین می‌خواهد توافق کند و بگذارید به شما بگویم که ایران هم می‌خواهد توافق کند، چون تحریم‌های ما برای آنها خوب نیست و از این مسئله خشنود نیستند. باید ببینیم کار چطور پیش می‌رود ولی کار دست کاردان است.»
ادعاهای ترامپ درباره تمایل ایران برای توافق با آمریکا یا انتفاع ۱۵۰ میلیارد دلاری تهران از توافق هسته‌ای برجام مواردی هستند که همواره از سوی رسانه‌هایی که سخنان او را صحت‌سنجی می‌کنند در دسته ادعاهای غیردقیق و نادرست قرار می‌گیرند. 
ترامپ در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که به گفته این رسانه‌ها، هیچ نشانه‌ای از قصد یا تمایل ایران برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما