plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۱۱۳۹۷

وزیر دفاع فرانسه وارد لبنان شد

وزیر دفاع فرانسه عصر امروز به بهانه دیدار از محل وقوع حادثه انفجار بندر بیروت، وارد پایتخت لبنان شد.کشتی نظامی فرانسه عازم بندر بیروت شد. رئیس مجلس لبنان، امروز گفت «کنار گذاشتن مقاومت یعنی کنار گذاشتن وحدت و حاکمیت لبنان»
وزیر دفاع فرانسه وارد لبنان شد
به گزارش ایصال نیوز،، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه امروز پنجشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی «رفیق الحریری» در شهر بیروت شد.

وی مورد استقبال همتای لبنانی خود «زینه عکر» و «برنو فوشیه» سفیر فرانسه در لبنان و تعداد دیگری از مقامات نظامی لبنان قرار گرفت.

از سوی دیگر، نیروی دریایی فرانسه اعلام کرد که کشتی نظامی «Tonnerre» ‌پایگاه دریایی تولون فرانسه را به مقصد بندر بیروت ترک کرده و انتظار می‌رود که روز پنجشنبه به لبنان برسد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم ظهر روز ۱۶ مرداد وارد بیروت شد و پس از بازدید از مناطق خسارت‌ دیده در پی انفجار بندر بیروت، با مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس‌ پارلمان لبنان دیدار کرد.

گفتنی است، در واکنش به فشار پیدا و پنهان طرف های غربی،عربی برای کنارگذاشتن مقاومت و حزب الله، نبیه بری رئیس مجلس لبنان، امروز با بیان اینکه «کنار گذاشتن مقاومت یعنی کنار گذاشتن وحدت و حاکمیت لبنان»، اظهار داشت که «بحران اقتصادی فعلی دلایل داخلی دارد ولی علت اصلی نیز دارد و همه آن را می‌دانند و آن این که لبنان به دلیل حمایت از مردم فلسطین و کمک به آن‌ها در تعیین سرنوشت مجازات می‌شود و مجبور است، هزینه این حمایت را بپردازد».

رئیس پارلمان لبنان مقاومت را عامل قدرت لبنان دانست و گفت که لبنان میهن همه لبنانی‌هاست.

هفته پیش، رئیس جمهور فرانسه هنگام دیدار از بیروت، با تعیین ضرب‌الاجل برای سیاست‌مداران لبنانی تا اول سپتامبر (11 شهریورماه)، مدعی شد که در صورت عدم وقوع اصلاحات، شخصا مسئولیت سیاسی اجرای اصلاحات در لبنان را برعهده می‌گیرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما