plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۱۰۸۲۳

پارلمان لیبی خواستار مداخله ارتش مصر برای تامین امنیت ملی دو کشور شد

پارلمان لیبی که تحت نفوذ ژنرال حفتر می باشد روز سه شنبه با تمجید از مواضع «السیسی» خواستار مداخله ارتش مصر برای تامین امنیت ملی دو کشور شد.
پارلمان لیبی خواستار مداخله ارتش مصر برای تامین امنیت ملی دو کشور شد
به گزارش ایصال نیوز، پارلمان طبرق وابسته به نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر، با تمجید از سخنان و مواضع دلگرم کننده عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر،خواستار مداخله نظامی ارتش مصر در لیبی شد.

 پارلمان لیبی در بیانیه‌ای به نیروهای مسلح مصر اجازه داد که در صورت مشاهده خطری علیه امنیت کشورشان، برای حفاظت از امنیت ملی دو کشور لیبی و مصر اقدام نظامی کنند.

در این بیانیه، پارلمان طبرق با محکوم کردن دخالت و تجاوز نظامی مزدوران ترکیه در لیبی و غیرقانونی بودن حضور ترکیه، خواستار دخالت مصر برای کوتاه کردن دست متجاوزان و اخراج آنان از لیبی شد.

در همین حال، عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق در سخنانی تأکید کرد که تداوم جنگ داخلی با توجه به حضور نظامی ترکیه و مزدورانش در لیبی، پیامدهای خطرناک و زیانباری را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: کشورهای همسایه لیبی درحال فراهم کردن شرایط حل و فصل بحران کشور در سایه ابتکار عمل قاهره هستند.

به دنبال اعلام آمادگی ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در شهر استراتژیک "سرت" در حمایت از دولت فایز السراج در طرابلس، و پس از اینکه عبدالفتاح سیسی حمله به سرت را "خط قرمز " کشورش خوانده بود، اکنون پارلمان شرق لیبی خواستار مداخله نظامی مصر در این کشور شده است. 

گفتنی است، در بحران لیبی، چندین کشور از جمله امارات، مصر، عربستان و روسیه از ژنرال حفتر و پارلمان لیبی در طبرق حمایت می کنند و در مقابل، کشورهای ایتالیا، قطر و ترکیه از دولت السراج در طرابلس از مدت ها پیش حمایت سیاسی یا نظامی کرده اند.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما