plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۱۰۳۹۸

هشدار دولت وفاق ملی درباره ورود مصر به "قمار لیبی"

شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی ضمن هشدار به مصر درباره ورود به درگیری‌ها در این کشور اعلام کرد، لیبی کشوری مستقل و دارای حاکمیت ارضی است و صحبت‌ها درباره امنیت در حقیقت دستاویزی برای مداخله است.
هشدار دولت وفاق ملی درباره ورود مصر به "قمار لیبی"
به گزارش ایصال نیوز، این شورا نسبت به کشیده شدن ارتش مصر به قمار لیبی هشدار داده و اعلام کرد، لیبی کشوری مستقل و دارای حاکمیت ارضی است و دولت مشروع آن وظیفه دارد کنترل خود را بر تمامی خاک این کشور بسط دهد و توافق‌نامه‌ای که در آن همه طرف‌های سیاسی لیبی مشارکت داشتند، این مسأله را تبیین می‌کند. بند ۳۰ این توافقنامه به دولت این اختیار را می‌دهد که بر کل خاک لیبی و تمامی مرزها، بنادر و تأسیسات حیاتی آن کنترل داشته باشد.

این شورا اعلام کرد: کسی که تروریسم را از شهر سرت ریشه‌کن و با تجاوز گروه‌های جنایتکار مقابله کرد، حالا هم آماده و قادر است از خاک و مرزها دفاع کند.

شورای عالی دولت وفاق ملی  لیبی، استقبال عقیله صالح، رئیس مجلس نمایندگان طبرق در شرق لیبی از اظهارات عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر درباره مداخله نظامی در لیبی را محکوم و اعلام کرد، صالح تلاش کرد به مداخله مصر در امور لیبی "مشروعیت" ببخشد.

این شورا درخواست سیسی برای جذب نیروی نظامی از مردم قبایل و ارائه تسلیحات نظامی به ‌آنها را "فتنه‌انگیزی" توصیف و اعلام کرد، صحبت‌ از امنیت ملی دستاویزی برای مداخله است. برای حفاظت از امنیت ملی کافی است که مصر مرزهای خود را ببندد و دولت مشروع نیز حق دارد کنترل خود را بر سراسر لیبی گسترش دهد.

شورای عالی وفاق لیبی تأکید کرد، مصر از شش سال پیش "مداخله مخرب" در لیبی دارد و این امر وضعیت امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را تشدید کرده است.

رئیس جمهوری مصر روز شنبه اعلام کرد، هرگونه مداخله مستقیم مصر در لیبی "مشروعیت" بین‌المللی یافته است. مصر خواهان حل مسالمت‌آمیز و جامع بحران لیبی است.

گفتنی است، عربستان سعودی و امارات حمایت خود را از مواضع مصر در خصوص مداخله مستقیم نظامی در لیبی اعلام کرده اند.

ترکیه، قطر و ایتالیا با حمایت از دولت وفاقق ملی لیبی و در مقابل آمریکا، روسیه، عربستان، امارات و مصر با حمایت از ژنرال حفتر به آتش جنگ در لیبی دامن می زنند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما