plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹
کد مطلب : ۳۲۱۳۰
هفتۀ پایانی لیگ برتر

پرسپولیس و سپاهان صدرنشینان جدول؛ هفته لیگ پایانی دیدنی می شود

سقوط نفت مسجدسلیمان قطعی شد
این هفته لیگ برتر در بازی های همزمان روز جمعه با بردهای شگفت انگیز پرسپولیس و سپاهان در آخرین بازی خانگی همراه بود، قطعی شدن سقوط نفت مسجدسلیمان و کشیده شدن ماراتن قهرمانی و بقا در لیگ برتر به هفته پایانی را هم در بر داشت.
پرسپولیس و سپاهان صدرنشینان جدول؛ هفته لیگ پایانی دیدنی می شود
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز و به نقل از ورزش سه، هفته ماقبل پایانی لیگ برتر در بالاترین سطح از هیجان در هفت شهر برگزار شد و در مجموع هشت مسابقه، شاهد به ثمر رسیدن پانزده گل در پنج بازی بودیم تا هفته ای نسبتا کم گل را با وجود پیروزی های پرگل صدرنشینان، شاهد باشیم.

هفته ای که با بردهای شگفت انگیز پرسپولیس و سپاهان صدرنشینان جدول در آخرین بازی خانگی همراه بود، قطعی شدن سقوط نفت مسجدسلیمان و کشیده شدن ماراتن قهرمانی و بقا در لیگ برتر به هفته پایانی را هم در بر داشت.

پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور چهار تیم پیروز این هفته بودند و صنعت نفت هم در آبادان مقابل ذوب به تساوی رسید تا تنها مساوی گل‌دار این هفته در آبادان شکل بگیرد.

پرسپولیس دیروز جمعه 22 اردیبهشت یکی از بردهای شگفت انگیز خود را برگزار کرد و تیم گل گهر را با 4 گل در ورزشگاه آزادی بدرقه کرد و هم خرسندی تماشاگران و طرفداران خود را بدست آورد و هم جایگاه خود در صدر جدول را محکمتر کرد.

یکی از نقاط عطف پرسپولیس در هفته های اخیر و از دلایل مهم نتایج درخشان این تیم، استحکام فوق العاده خط دفاعی تیم یحیی گل محمدی بوده است. حضور علی نعمتی در پست مدافع چپ و جلو رفتن وحید امیری و البته محدود شدن شعاع حرکات دانیال اسماعیلی فر، یعنی گل محمدی و کادر فنی پرسپولیس تمامی اشتباهات و گل های خورده این تیم در طول فصل را به خوبی آنالیز کرده و جبران خطاهای خود را به پایان فصل موکول نکردند.

پرسپولیس در مسابقه دیروز مقابل گل گهر نیز مانند دیدارهای اخیر فرصت چندانی به حریف برای گلزنی نداد.

تاثیرگذاری در 9 گل از 14 گل اخیر پرسپولیس نشان می‌دهد مهدی ترابی در حال سپری کردن بهترین روزهای خود در لباس پرسپولیس است. ستاره تکنیکی این تیم که در نیم فصل اول در برخی بازی‌های پرسپولیس اصلا شرایط خوبی نداشت و حتی خراب کردن پنالتی او در بازی رفت مقابل تراکتور منجر به اولین باخت قرمزپوشان شد، در دو ماه اخیر تقریبا هر هفته در یکی از گل‌های تیمش نقش داشته است.

دیروز گل سوم مهدی ترابی با نبوغ درخشان و ضربه چیپ این بازیکن و البته اشتباه محسن فروزان به ثمر رسید تا اولین هت تریک دوران ورزشی او رقم بخورد. در صورت پیروزی در آخرین بازی و کسب عنوان قهرمانی، مهدی ترابی می‌تواند عنوان بهترین بازیکن فصل را از آن خود کند.

سپاهان اصفهان در بازی همزمان لیگ برتر خوش درخشید و با 5 گل و مهار یک پنالتی پیکان را شکست داد.

سپاهان در این فصل تیمی فوق العاده و هجومی بوده که تحسین اغلب کارشناسان و حتی هواداران رقیب (به جز عده معدود بیش از اندازه متعصب) را برانگیخته و تیمی احترام برانگیز و جذاب در طول فصل بوده است.

سبک بازی هجومی و تماشایی تیم تحت هدایت ژوزه مورایس، حملات پردامنه و تمام نشدنی در طول 90 دقیقه برابر هر رقیبی و در هر ورزشگاهی و البته گل های فراوان، باعث شده بسیاری سپاهان را لایق فتح عنوان قهرمانی بدانند.

امید نورافکن و مغانلو در بازی مهم سپاهان مقابل پیکان نیز یک بار دیگر درخشان ظاهر شدند.

تماشای ضربات سهمگین و محکم نورافکن تبدیل به یکی از عادات هواداران فوتبال شده و او در این فصل بارها از فواصل دور و نزدیک شوت‌هایی زده که به ندرت در لیگ برتر ایران دیده می‌شود.

در نهایت قطعا نام امید نورافکن در تیم منتخب فصل دیده خواهد شد و او از همین حالا یکی از نامزدهای دریافت بهترین بازیکن لیگ برتر نیز میباشد.

استقلال نیز اگرچه دیروز 2 بر 1 باری مقابل مس را برد اما همچنان در چایگاه سوم لیگ برتر ایستاده است. 

  یک هفته تا پایان لیگ برتر مانده است و 28 اردیبهشت تکلیف قهرمان لیگ از مشخص خواهد شد. اگرچه فقط یک تیم در هر فصل به عنوان قهرمانی می‌رسد و این جام یا متعلق به پرسپولیس است یا سپاهان. اما یحیی گل محمدی با همین نتایج نیز شایسته اعتبار و تمجید فراوان بوده و علی‌رغم مشکلات عجیب و متفاوت در طول فصل، در فاصله یک هفته تا پایان همچنان شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود.

ممکن است پرسپولیس در هفته آخر متوقف شده و جام را تقدیم سپاهان کند، اما تیم یحیی گل محمدی در این فصل فوق‌العاده ظاهر شد و این سرمربی باتجربه نشان داد در مارکت مربیان داخلی شاغل در لیگ برتر، احتمالا همچنان بی‌رقیب و بهترین است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما