plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۳۱۹۹۴
برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران

احتمالاً با سه تیم بالای 60 امتیازی پرونده لیگ بیست و دوم بسته خواهد شد

پایان شگفت انگیز لیگ برتر نزدیک است
پرسپولیس صدرنشینی را حفظ کرد، اما کوچکترین لغزش در دو بازی پایانی، جام را به سپاهان خواهد داد. پرسپولیس این فصل در بهترین حالت 66 امتیاز، سپاهان 65 امتیاز و استقلال 62 امتیاز کسب خواهد کرد و جدول لیگ برای اولین بار با سه تیم بالای شصت امتیازی تشکیل می‌شود.
احتمالاً با سه تیم بالای 60 امتیازی پرونده لیگ بیست و دوم بسته خواهد شد
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز به نقل از "ورزش سه"، این هفته تیم سپاهان با پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان 59 امتیازی شد و پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان سه امتیاز دیگر گرفت تا به اولین تیم 60 امتیازی لیگ بیست و دوم تبدیل شود. آنها حتی اگر دو بازی پایانی خود را واگذار کند، متوسط دو امتیاز به ازای هر بازی را داشته باشد. متوسط دو امتیازی تا همین چند سال پیش تضمین‌کننده تیم قهرمان بود اما حالا یک احتمال جذاب پیش روی فوتبال ایران است.

حالا اگر استقلال حداقل یک بازی را ببرد و سپاهان دست کم یک مساوی بگیرد، برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران، سه تیم 60 امتیازی وجود خواهند داشت که یک رکورد عجیب و غریب است.

به عبارتی تا لیگ بیستم کسب 60 امتیازی به معنای قهرمانی بود و تا لیگ بیست و دوم کسب این تعداد امتیاز به منزله حداقل نایب قهرمانی اما حالا با این اتفاق، ممکن است شما هر بازی بیش از دو امتیاز هم بگیرد اما چیزی بهتر از سومی نصیبتان نشود.

پرسپولیس این فصل در بهترین حالت 66 امتیازی خواهد شد و سپاهان حداکثر به 65 امتیاز خواهد رسید و استقلال نیز فرصت این را دارد تا با دو پیروزی به 62 امتیاز برسد تا جدول ایران با سه تیم بالای شصت امتیاز تشکیل شود.

اما در هر حالتی، رکورد بیشترین امتیاز شکسته نخواهد شد.

. * استقلال لیگ بیست و یکم رکورددار امتیاز در لیگ برتر ایران است. آبی‌ها با هدایت فرهاد مجیدی 19 برد و 11 مساوی کسب کردند تا با 68 امتیاز دست‌نیافتنی باشند.

نکته جالب اینکه استقلال اگر آخرین بازی فصل را با پیروزی پشت سر می‌گذاشت، به اولین تیم 70 امتیازی تاریخ فوتبال ایران تبدیل می‌شد.

* پرسپولیس لیگ بیستم که برای پنجمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد، 67 امتیاز کسب کرد تا رکورددار امتیاز فوتبال ایران باشد.

این تیم با هدایت یحیی گل‌محمدی و خط دفاعی مستحکم خود در حالی به عنوان قهرمانی رسید که سپاهان تنها دو امتیاز کمتر از آن‌ها داشت.

جالب اینکه پرسپولیس لیگ نوزدهم نیز 67 امتیاز به دست آورد تا یحیی برای دو سال متوالی رکورددار کسب امتیاز در لیگ ایران لقب بگیرد.

* پس از آن بیشترین امتیاز متعلق به برانکو ایوانکوویچ است. کسی که در لیگ شانزدهم، تیم مقتدر پرسپولیس را راهی زمین کرد و موفق شد در پایان فصل 66 امتیاز به دست آورد. آن‌ها 20 برد به دست آوردند تا شصت امتیاز خود را از همین راه کسب کرده باشند و شش مساوی هم ضمیمه کار خود کردند تا در زمان خود رکوردشکنی کنند. این تیم با یک برد به جای باخت می‌توانست تا همین حالا هم رکورددار بماند.

در دو جایگاه بعدی هم نام تیم برانکو می‌درخشد. تیمی که در لیگ هفدهم 64 امتیاز به دست آورد و سپس در لیگ هجدهم 62 امتیاز کسب کرد.

به عبارتی این برانکو ایوانکوویچ بود که فوتبال ایران را به متوسط امتیازی بیشتر از دو به ازای هر بازی عادت و این محرم نویدکیا و یحیی گل‌محمدی بودند که نایب قهرمان 60 امتیازی را در فوتبال ایران به وجود آوردند.

نکته مهم اینکه تیم امیر قلعه‌نویی در لیگ یازدهم موفق شد 67 امتیاز به دست بیاورد اما او با 34 بازی به این امتیاز رسید و به عبارتی متوسط امتیازی کمتر از دو به ازای هر بازی را هم داشت.

همچنین سپاهان در لیگ نهم به همین تعداد امتیاز رسید و در لیگ دهم با 66 امتیاز قهرمان شد اما به هر حال در لیگ 18 تیمی، چهار بازی بیشتر وجود داشت و طبیعتا امتیازات بیشتری هم کسب می‌شد.

حالا باید دید تا پایان فصل تیم یحیی گل‌محمدی موفق خواهد شد با رسیدن به 66 امتیاز، به رکورد تیم برانکو ایوانکوویچ برسد و آیا دوباره نایب قهرمان لیگ 65 امتیازی خواهد بود یا خیر؟

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما