plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۲۸۲۴۵
حماسه ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱

روزی که جهان اصفهان را شناخت/تشییع ۳۷۰ شهید در یک روز

تحسین دلیری یک ملّت توسط امام اُمّت
حماسه ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ در اصفهان را باید روزی فراتر از یک حماسه ملی شناخت، روزی که دنیا فهمید مردم ایران ترسی از شهادت ندارند، روزی که ۳۷۰ شهید به روی دستان پدران و مادرانشان و مردم دلیر تشییع شدند.
روزی که جهان اصفهان را شناخت/تشییع ۳۷۰ شهید در یک روز
به گزارش ایصال نیوز، چهل سال پیش، در آن روز حماسی، برادران و پدران همین شهدا بعد از تشییع گل‌های پرپر شده‌شان لباس رزم پوشیدند و به میدان رفتند تا جهان بداند نایب امام زمان(عج) هرگز تنها نخواهد ماند و مردم اصفهان ثابت کردند که همیشه در خط مقدم خواهند ماند.

عملیات پر رمز و راز محرم یک دستاورد بزرگ برای کشور در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شد، آزادسازی ۷۰۰ کیلومترمربع از خاک ایران در این عملیات باعث شد استراتژی جدید برای عملیات گسترده در منطقه جنوب که هدفش تعیین سرنوشت جنگ بود حاصل گردد.

تاریخ شاهد است که در روز حماسه آفرینی تاریخی اصفهان مردم با ذکر یا زهرا(س) و یا زینب(س) و یاحسین(ع) در حالی فرزندان و پدران و برادران شهید خود را بدرقه کردند که نه تنها از دفاع در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی و ایران عزیز خسته نشده بودند بلکه همان روز لباس رزم بر تن کردند و پای در میدان نهادند تا دستاوردهای مهم عملیات محرم که با خون شهیدان به دست آمده بود را محفوظ داشته و زمینه پیروزی‌های دیگر را فراهم آورند.

عملیات محرم یک عملیات پیچیده و حساس بود،در این عملیات یگان‌های عملیاتی اصفهان خط شکن و جلودار بودند، به همین خاطر بیش از ۷۵۰ شهید از شهر اصفهان به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی تقدیم شده است که تنها ۳۷۰ نفر از این شهیدان عزیز در یک روز تشییع شدند و حماسه بزرگ ۲۵ آبان را رقم زدند.

سردار شیروانیان از رزمندگان دفاع مقدس با بیان مطلب فوق در باره عظمت آن روز افزود در روز ۲۵ آبان ۳۷۰ شهید از میدان امام خمینی تا گلستان شهدای اصفهان تشییع شدند و در حالی که برخی شهدا تدفین شده بودند هنوز در میدان امام(ره) برخی شهدا به روی دستان مردم بودند و سیل جمعیت در تمام این مسیر طولانی حضور داشت.

حضور با شکوه مردم در تشییع ۳۷۰ لاله پرپر اصفهانی آنقدر باعظمت و آنقدر اثر گذار بود که امام خمینی(ره) در سخنرانی خود در سوم آذرماه سال ۶۱ فرمود: در کجای دنیا جایی را مثل اصفهان پیدا می کنید که چند روز پیش ۳۷۰ شهیدش را تشییع کردند.

عظمت و شکوه حضور مردم در این تشییع، اصفهان را در تاریخ ایران و جهان جاودانه کرد، مردمی که در طول دفاع مقدس بیش از ۲۳ هزار شهید تقدیم کردند و همواره در عملیات‌ها و رخدادهای مختلف دوران جنگ تحمیلی حضوری مؤثر، پرشور و باصلابتی داشتند نشان دادند فقط مرد میدان نبرد نیستند، بلکه قدردان و قدرشناسان شهیدان و رزمندگانی که جانفشانی و از خودگذشتگی کردند نیز هستند...

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما