plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۹۷۳۲

نقش «ویتامین دی» در پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹

عضو کمیته علمی کشوری کرونا درباره نقش ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به کرونا توضیح داد.
نقش «ویتامین دی» در پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹
به گزارش ایصال نیوز، دکتر احمد شجاعی در گفت‌وگویی، درباره مطالعات انجام شده در زمینه نقش ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹، گفت: مطالعات نشان داده است که ویتامین D می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا نقش موثری داشته باشد؛ چراکه در مطالعات مختلفی سطح ویتامین D سرم خون را اندازه‌گیری کردند که در بیماران کووید کمبود آن محسوس بوده است.

وی افزود: به همین دلیل می‌توان احتمال داد که کسانیکه دچار کمبود ویتامین D هستند، مستعد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باشند. بر این اساس توصیه‌مان این است که برای پیشگیری افراد سعی کنند که سطح ویتامین D خون کمتر از حد نرمال نباشد.

شجاعی گفت: البته نقش ویتامین D در درمان کووید-۱۹ هنوز ثابت‌شده نیست. به طور کلی توصیه ما این است که مردم ابتدا آزمایش خون انجام دهند تا میزان ویتامین D خود را بسنجند و بر اساس آن مصرف ویتامین D را انجام دهند.

گفتنی است؛ ویتامین دی توسط نور آفتاب زیر پوست ما ساخته می‌شود و پیش سازهایی دارد که در قسمت‌هایی از بدن تبدیل می‌شوند.مواد غذایی دارای ویتامین دی، ماهی‌های چرب، روغن کبد ماهی و لبنیات هستند.بر اساس یافته‌ها عدد نرمال ویتامین دی در بدن افراد، بالای عدد ۳۰ است و زیر ۳۰ کمبود ویتامین محسوب می‌شود.

دوز توصیه شده برای فرد عادی ماهیانه یک عدد ویتامین دی ۵۰ هزار است و مصرف بیشتر باید با تشخیص پزشک در صورت مشخص شدن کمبود ویتامین دی توسط آزمایش خون باشد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما